سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای این استان از روز یکشنبه دوازدهم خرداد ۹۸ تا آخر هفته به تدریج افزایش می یابد.

دمای هوای استان سمنان افزایش می یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: براساس الگو‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، امروز سامانه بارشی در برخی نقاط به ویژه نواحی شمال و شمال غربی و بخش‌هایی از مرکز استان سمنان فعال است که رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید و تگرگ را در پی دارد.

وی با اشاره به روند تدریجی افزایش دمای هوا سمنان، بیان کرد: جوی به نسبت پایدار از فردا تا پایان هفته در این استان حاکم می‌شود.

مصطفوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۴ و بیشینه دما ۲۶ درجه سانتیگراد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در این مدت، فولادمحله با کمینه ۶ درجه سانتیگراد سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مصطفوی اظهارداشت: سرخه با ۶۰.۵ میلیمتر بیشترین بارش باران را در ۲۴ ساعت گذشته داشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به حسینان شهرستان دامغان با ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام / گ

افزایش دمای هوا در استان سمنان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.