ویدئوی زیبا و خیره‌کننده از هجوم هزاران سفره‌ماهی‌ها در اعماق اقیانوس را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شک یکی از زیباترین موجودات دریایی سفره‌ماهی است که با ظاهری کاملاً منحصر به فرد از دیگر آبزیان برای انسان‌ها کاملاً شناخته شده است. سفره‌ماهی با نام فارسی (پوماهی) که برخی آن را با نام‌های سپرماهی، پروانه‌ماهی، رامک‌ماهی و ماهی‌ سه‌گوش نیز می‌شناسند، از جمله گونه‌های دریایی خطرناک است.

البته زخمی شدن استیو ایروین (مستندساز معروف حیات‌وحش اهل استرالیا و ملقب به شکارچی تمساح) توسط یک سفره‌ماهی دم کوتاه باعث شد کل این گونه به ناحق لقب قاتل را به خود بگیرند. با وجود حادثه پیش آمده برای ایروین، مرگ انسان‌ها در اثر نیش سفره‌ماهی‌ها بسیار نادر است و در سال، تنها یکی دو مورد در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد. این جانوران معمولاً دم خنجر‌مانند خود را برای محافظت در برابر شکارچیانی مانند کوسه‌ها یا نهنگ‌های قاتل استفاده می‌کنند.

در این گزارش مشاهده خواهید کرد پس از آنکه «جی کلو» غواص و مسئول حفاظتی دریای کالیفرنیا متوجه مهاجرت این موجودات دریایی شد، به اعماق اقیانوس‌ها رفت تا از نزدیک شاهد مهاجرت هزاران سفره ماهی باشد. آن‌ها بی‌سروصدا و بسیار منظم با بال‌های پهن خود زیر آب پرواز و غواصان را خیره کردند.

در زیر می‌توانید ویدئویی از مهاجرت این حیوانات مشاهده نمایید.

انتهای پیام/

ویدئویی از مهاجرت هزاران سفره ماهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.