سه تیم انگلیسی در سید یک/ غول‌های اروپا در سید ۲ مسابقات

سید بندی مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا تا حدود زیادی مشخص شده و حضور ۳ تیم انگلیسی در سید ۱، از نکات جالب توجه آن است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ که به میزبانی ورزشگاه واندا متروپولیتانو مادرید برگزار شد، قرمز‌های مرسی ساید موفق شدند با گل‌های محمد صلاح و اوریگی تاتنهام را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش بردارند. این پیروزی علاوه بر اینکه ششمین قهرمانی را برای لیورپول در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به ارمغان آورد باعث می‌شود تا این تیم در فصل بعدی لیگ قهرمانان، با قرعه مناسب تری رو به رو شود و شانس بیشتری برای صعود از گروه خود داشته باشد.

شاگردان یورگن کلوپ در گلدان یک قرار خواهند گرفت. در طرف دیگر چلسی و منچستر سیتی به عنوان قهران لیگ اروپا و قهرمان لیگ برتر انگلستان در کنار لیورپول دیگر تیم‌هایی خواهند بود که در گلدان یک قرار می‌گیرند.

گروه بندی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به گونه‌ای خواهد بود که امکان هم گروهی سه تیم انگلیسی لیورپول، چلسی و منچستر سیتی با تیم‌های بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، پاریس سن ژرمن و زنیت سن پطرزبورگ، به دلیل قرار گرفتن این تیم‌ها در سید یک وجود نخواهد داشت.

اما خبر ناامید کننده فصل آینده لیگ قهرمانان، مربوط به قرار گرفتن چند تیم بزرگ اروپایی در سید ۲ این رقابت‌ها است که تیم‌های بزرگی، چون رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، آژاکس و بورسیا دورتموند در آن قرار دارند. همچنین گروه مرگ این رقابت‌ها می‌تواند از تیم‌های لیورپول، رئال مادرید، اینتر میلان و لایپزیگ تشکیل شود. از نکات جالب توجه این سید بندی این است که غیر از تاتنهام که به فینال این فصل لیگ قهرمانان هم رسید، دیگر تیم‌های انگلیسی حاضر در این رقابت‌ها همگی در سید ۱ قرار دارند.

سید بندی لیگ قهرمانان اروپا بر اساس نمرات پنج ساله یوفا به باشگاه‌ها و عملکرد تیم‌ها در مسابقات داخلی و قاره‌ای انجام می‌شود.

سید بندی فصل آینده لیگ قهرمانان تا حدود زیادی مشخص شده و غیر از سید نخست آن که تیم‌های آن مشخص شدند و امکان تغییر در آن وجود ندارد، در بقیه سید‌ها امکان تغییرات و جابجایی‌های جزیی تیم‌ها وجود دارد. تاکنون سی تیم حاضر در فصل بعدی لیگ قهرمانان مشخص شدند و تنها دو تیم باقی مانده هنوز تکلیفشان روشن نشده است. تیم‌های دینامو زاگرب کرواسی و کپنهاگن دانمارک از شانس بیشتری نسبت به بقیه تیم‌ها برای حضور در این مسابقات برخوردارند.

سید بندی احتمالی مسابقات به شرح ذیل است:

سید ۱: لیورپول، چلسی، بارسلونا، منچستر سیتی، یوونتوس، بایرن مونیخ، پاریس سن ژرمن، زنیت سن پترزبورگ

سید ۲: رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، پورتو، تاتنهام، بورسیا دورتموند، ناپولی، شاختار دونتسک، آژاکس

سید ۳: بنفیکا، دینامو کیف، لیون، بایر لورکوزن، سالزبورگ، والنسیا، اینتر میلان، سلتیک

سید ۴: لوکوموتیو مسکو، خنک، گالاتاسرای، لایپزیگ، آتلانتا، لیل


بیشتر بخوانید:

بايرن ، رم را در المپیکو به توپ بست/چلسی حریف را 6 تایی کرد

بارسا، سن ژرمن و آزاکس در گروه مرگ/ دیدار جذاب بایرن و منچسترسیتی در گروه e

مدافع آژاکس راهی مادرید شد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار