حامیان مردم فلسطین مقیم در انگلیس در حالی راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را آغاز کردند که تعدادی از طرفداران رژیم صهیونیستی قصد برهم زدن این راهپیمایی را داشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با شرکت هزاران نفر از حامیان مردم فلسطین، گروه‌های ضد نژادپرستی، نهاد‌های حقوق بشری، فعالان صلح طلب، مخالفان جنایات اسرائیل، سازمان‌های اسلامی و جامعه یهودیان و خاخام‌های ضدصهیونیست مقیم انگلیس راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن آغاز شد.

در همین حال پلیس انگلیس تعدادی از طرفداران رژیم صهیونیستی را که قصد برهم زدن راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را داشتند، مهار کرد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن که به عنوان بزرگ‌ترین راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین در کشور‌های غربی شناخته می‌شود، امروز که روز تعطیل در انگلیس است، در پایتخت انگلیس برگزار می‌شود.

از آنجا که روز جمعه در انگلیس روز کاری است، حامیان مردم فلسطین معمولا روز قدس را در نزدیک‌ترین روز تعطیل نزدیک به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند تا شمار بیشتری از مخالفان صهیونیسم و دوستان قدس بتوانند در آن حضور یابند.

راهپیمایی روز قدس امسال از برابر ساختمان وزارت کشور انگلیس آغاز شد و راهپیمایان پس از عبور از خیابان‌های مرکزی لندن و گذر از مقابل پارلمان انگلیس و ساختمان محل صدور اعلامیه بالفور، برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس تجمع و سخنرانان مسلمان، مسیحی، یهودی و نمایندگان شماری از نهاد‌ها و گروه‌های حامی فلسطین ضمن محکوم کردن طرح توطئه‌ای آمریکایی صهیونیستی دیگر ضد مردم فلسطین به نام معامله قرن درباره جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم به افشاگری دست زدند و بر لزوم پیگیری راه‌های عملی تحقق حقوق فلسطینیان تاکید کردند. کمیسیون حقوق بشر اسلامی به عنوان ستاد برگزار کننده این راهپیمایی در سه دهه اخیر در لندن، سیاست‌های اسلام هراسانه وزارت کشور و نیز تداوم حمایت دولت انگلیس از رژیم اشغالگر قدس را علت انتخاب مبدا و مقصد این راهپیمایی اعلام کرده است.

به نوشته کمیسیون حقوق بشر اسلامی علاوه بر قشر‌های مختلف مردم سازمان اهل البیت، ائتلاف همدردی با فلسطین در اسکاتلند، کارزار مخالفت با مجرم سازی جوامع در انگلیس، ائتلاف مبارزه با نژادپرستی در فوتبال، هواداران فلسطین در اسکاتلند، گروه اصول ۵ گانه، انجمن اسلامی دانشجویان در انگلیس، گروه یهودی ناتوری کارتا، جامعه لبنانی‌های مقیم اسکاتلند، انجمن یهودیان حامی فلسطین، شورای خاورمیانه در اسکاتلند و بسیاری از مراکز، مساجد و سازمان‌های خیریه اسلامی و فعالان حقوق بشر از برگزاری راهپیمایی روز قدس در لندن حمایت کرده و نمایندگانی روانه این مراسم کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار