رییس اداره محیط زیست شوشتر از رهاسازی یک بهله شاه بوف به طبیعت در این شهرستان خبر داد.

بازگشت یک بهله شاه بوف به طبیعت در شوشتربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی، رییس اداره محیط زیست شوشتر بیان کرد: یک بهله پرنده شاه بوف توسط ۲ تن از دوستداران طبیعت تحویل اداره محیط زیست شوشتر شده بود که تیمار آن ۱۰ روز به طول انجامید.

وی تصریح کرد: بعد از انجام مراقبت‌های لازم و بازیابی توان جسمی توسط تیم بازپروری حیات وحش، به یکی از زیستگاه‌های خود در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب منتقل و در زیستگاه خود رهاسازی شد.

نجاتی اظهار داشت: شاه بوف بزرگ‌ترین گونه راسته جغدسانان ایران بوده و گونه‌ای بومی و کمیاب است که در نواحی کوهستانی، استپی و مناطق صخره‌ای و شکاف‌ها و لانه‌های متروکه به سر برده و در محدوده وسیعی از مناطق کشور پراکنش داشته و در زمره پرندگان حمایت شده ایران و دارای ارزش حفاظتی است.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست درصورت مشاهده گونه‌های جانوری بیمار، زخمی و یا گرفتار در خارج از زیستگاه طبیعی مراتب را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست و یا پاسگاه محیط بانی اطلاع رسانی کنند و از نزدیکی به آشیانه پرندگان و انتقال جانوران وحشی از زیستگاه طبیعی خود خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

شاه بوف به طبیعت بازگشت

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.