استاندار خوزستان از کمک۵۰ میلیارد تومانی وزارت نفت به تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: تصمیم دولت بر این است که تعمیرات و بازسازی منازل مسکونی مناطق سیل زده ۳ ماهه تمام شود و تا پایان سال احداث منازل تخریب شده بر اثر سیلاب تا پایان سال ۹۸ تمام شود تا در پایان سال چیزی به نام عواقب ناشی از سیل نداشته باشیم.

وی افزود:کشت تابستانه کشاورزان نیازمند سرمایه در گردش هستند در حالی که تا قبل از سیلاب برداشت گندم و کلزا درآمد هم هزینه خود را درمی آوردند و هم سرمایه در گردش آن‌ها بود و در حال حاضر حتی اگر آب را هم از زمین‌های آن‌ها تخلیه کنیم باز هم پولی برای کشت تابستانه ندارند و باید برای کشاورزان خسارت دیده از سیلاب کاری کرد و پولی برای کشت آن‌ها مهیا شود تا به وضعیت عادی بازگردند و این مسئله باید به طور جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شریعتی تصریح کرد: بانک‌ها تاکنون پرداخت اعتبارات و تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده را آغاز کردند، اما باید آن را تسهیل و تسریع کنند و بانک‌ها اگر موانع جدی دارند به ما اطلاع دهند تا در دولت به نتیج‌های برای آن برسیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: وزارت نفت پذیرفت که ۵۰ میلیارد تومان به تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده خوزستان اختصاص دهد همچنین۴۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک میکند که برای تعمیر و تجهیز و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت هزینه می شود.

حمایت وزارت نفت از مناطق سیل زده خوزستان

وی گفت: وزارت نفت تأمین آهن آلات، میلگرد و مصالح ساختمانی یکهزار و۵۰۰ واحد مسکونی احداثی را متقبل شد، اما میزان منازل مسکونی احداثی ما۲هزار و ۶۰۰ دستگاه است.

شریعتی افزود: البته سهم دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سایر شهر‌ها باید مشخص شود و وزارت این پول را تنها به مناطق نفت خیز اختصاص میدهد و این کمک شامل مناطق غیر نفتی مثل شوشتر و شوش نمی شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: با وزارت نفت توافق کردیم که آن‌ها ۱۰ هزار عدد لوازم خانگی برای مناطق سیل زده نفتی خریداری کنند، اما رئیس بنیاد مسکن کشور در تماسی که با من داشت درخواست کرد که وزارت نفت به جای خرید بسته‌های لوازم خانگی برای منازل سیل زده نفتی برای منازل احداثی سیل زده مناطق نفت خیز، میلگرد و آهن آلات و مصالح ساختمانی تأمین کند.

استاندار خوزستان گفت: در تماسی که با وزیر نفت داشتم وی با این موضوع موافقت کرد و به جای خرید لوازم خانگی برای منازل مسکونی سیل زده مناطق نفتی آهن آلات و میلگرد و مصالح ساختمانی خریداری می شود.

شریعتی افزود: برای یکهزا رو ۱۰۰ واحد مسکونی احداثی دیگر باید کمک‌های خیرین و نیکوکاران به این سمت سوق داده شود و بنیاد مستضعفان هم سیمان رایگان برای منازل مسکونی احداثی اختصاص میدهد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.