روزنامه گاردین در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس در مطلبی انتقادی نوشت هیچکس در این کشور از سفر او استقبال نمی‌کند.

گاردین: هیچکس در انگلیس از سفر ترامپ استقبال نمی‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، روزنامه انگلیسی گاردین روز گذشته در مطلبی که در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد، نوشت کسی از سفر او به انگلیس استقبال نمی‌کند.

در مطلبی که از سوی هئیت تحریریه گاردین نوشته شده، آمده است: ترامپ که به نحوی نامطلوب پوشش خبری رسانه‌ها را به عنوان «رسانه‌های جعلی» مورد انتقاد قرار می‌دهد، فردی عوام فریب است که تهدیدی برای صلح، دموکراسی و آب و هوایی سیاره ما محسوب می‌شود.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: ترامپ چندمین رئیس جمهور آمریکا است که تاکنون افتخار سفر رسمی به انگلیس را داشته، باراک اوباما و جورج دبلیو بوش دیگر روسای جمهوری بودند که به اینجا آمدند. دعوت از او برای این سفر اشتباه فاحشی بود و در بحبوحه بحران سیاسی کنونی انگلیس چنین اقدامی بی مسئولیتی بزرگی است.

گاردین یادآور شد عنوان  مهمان افتخاری ملکه برای ترامپ و اعضای خانواده اش، خطر مشروعیت بخشیدن به سیاست‌های مخرب و تمایلات خودکامگی او را بیشتر می‌کند.

این روزنامه در ادامه افزود تهدید جدی تری که متوجه انگلیس می‌شود این است که حضور ترامپ و اظهارات عمومی او عناصر مخالف دموکراسی را تقویت خواهد کرد.

 همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، بیش از ۱۰ هزار پلیس انگلیسی برای برقراری امنیت و حفاظت از او در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. این در حالی است که انتظار می‌رود هزاران نفر از مردم لندن در اعتراض به سفر ترامپ تظاهرات کنند. احتمال می‌رود همزمان با سفر ترامپ به انگلیس بیش از ۲۵۰ هزار معترض لندنی تظاهرات کنند. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از یک میلیون شهروند لندنی آماده هستند تا همزمان با سفر ترامپ به انگلیس، تظاهرات کنند.

ترامپ قرار است ۳ ژوئن سفری سه روزه به انگلیس داشته باشد. برنامه او در این سفر شامل یک مهمانی در کاخ باکینگهام و دیدار با ملکه انگلیس، مذاکره با ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در داونینگ استریت و سفر به پورتسموت و بازدید از جبهه نرماندی همزمان با هفتاد و پنجمین سال پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا ژوئن سال گذشته نیز در سایه تدابیر امنیتی گسترده به انگلیس سفر کرده بود که اعتراضات گسترده مردم این کشور را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار