رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از مقام اول استان در حوزه تصادفات عابران پیاده در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در حالی برگزار شد که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هر آن چه که از کمبود‌ها و کم توجهی‌ها در دل داشت بیرون ریخت و نواقصی که در استان وجود داشت را بی‌پرده به اعضای شورا گفت.

سرهنگ خوشوقت گفت: این جلسه‌ای اضطراری است چرا که ما رؤسای پلیس باید در شهریور ماه امسال در وزارت کشور مصوبات و اقدامات خود را ارائه دهیم.

وی افزود: در حوزه تصادفات عابر پیاده استان ما در کشور مقام اول را دارد و دلیل ۶۰ درصد از تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند.

این مسؤول افزود: وقتی از شهرداری‌ها سؤال می‌کنیم که چرا وضعیت این گونه است و چرا مصوبات شورای ترافیک اجرا نمی‌شود و لوازم و وسایل لازم خریداری نمی‌شود بهانه نبود پول را می‌آورند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: تمام شهر‌های استان از نظر زیرساخت‌های ترافیکی مشکل دارند و وقتی قرار شد که ما به اتفاق چهار استان دیگر در وزارت کشور گزارش دهیم تنها استانی که چیزی برای گفتن نداشت ما بودیم.

خوشوقت گفت: در ایجاد یک دور برگردان عاجزیم و برای گرفتن ۱۰ عدد تابلو باید ۱۰۰ مرتبه مکاتبه کنیم و ۶ ماه دست روی دست گذاشته شود تا تابلوی یک خیابان یک طرفه نصب شود.

این مسؤول گفت: در جلسه‌ای که در وزارت کشور داشتیم استان قزوین این گونه گزارش می‌داد که در یک شهرستان کوچک و گمنام آن‌ها ۳۶ دوربین نظارتی نصب است و در مرکز استان ما وضعیت همین است که می‌بینید.

خوشوقت گفت: از برخی دستگاه‌ها مثل علوم پزشکی انتظار داریم که همکاری کنند چند بار نامه برای آن‌ها نوشتیم که همایشی فرهنگی در راستای جلوگیری از تصادفات برگزار کنند و چند بار هم معاون خود را فرستادم، اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

در ادامه کارشناس پلیس راه استان هم گفت: بیشتر تصادفات ما در ۳۰ کیلومتر ابتدای شهر‌های استان است و باید بپرسیم که موضوع دوربین‌های نظارتی استان به کجا رسید تنها مرکز استانی که دوربین نظارتی و مرکز مانیتورینگ ندارد ما هستیم.

انتهای پیام/پ

امکانات ترافیکی در حد صفر مراکز استان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.