تعیین تکلیف وضعیت ساخت پل خلیج فارس در دستور کار

استاندار هرمزگان گفت: تعیین تکلیف پل خلیج فارس در دستورکار است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: تعیین تکلیف پل خلیج فارس در دستورکار است و آخرین وضعیت طرح جامع پل بزرگ خلیج فارس به رئیس جمهور گزارش می‌شود.

همتی افزود: کمیته بازرسی و ارزیابی شورای فنی استان آخرین وضعیت طرح جامع پل خلیج فارس را پس از بازید با ارائه راهکار برای تکمیل طرح به رئیس جمهور گزارش می‌کند.

طرح پل بزرگ خلیج فارس فاصله ۲ هزار و ۵۰۰ متری بین بندر پل تا بندر لافت در جزیره قشم را به هم متصل کند.

وی گفت: ساخت طرح پل خلیج فارس تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۷ درصد است، افزود: منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح ۸۵۵ میلیون یورو است.

استاندار هرمزگان مهم‌ترین علت توقف طرح را تامین نشدن منابع مالی از طریق فاینانس اعلام کرد.

همتی گفت: قرار بود ۱۵ درصد از اعتبارات مورد نیاز این طرح از منابع دولتی تامین شود که تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان از این طریق هزینه شده و دولت هر سال مبلغی را برای نگهداری تاسیسات ایجاد شده هزینه می‌کند.

استاندار هرمزگان ساخت پل خلیج فارس را استراتژیک برشمرد و گفت: طرح جامع پل خلیج فارس بندر کاوه در جزیره قشم را به راه آهن و بزرگراه در سرزمین اصلی متصل می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مصوبه ابلاغی ۲۸ اردیبهشت امسال هیئت دولت برای تعیین تکلیف پروژه پل خلیج فارس با بررسی و تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی شده و بار دیگر در اولویت قرار گیرد و منابع مالی آن از طریق فاینانس تامین شود.

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تیر ماه ۹۵ گفته بود پل بزرگ خلیج فارس تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان گفت: باید حداقل نیمی از عوارض ورود خودرو به جزیره از بندر پل صرف خدمت رسانی به مردم شود و تعزیرات حکومتی نیز به عنوان ناظر به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/ز

آخرین وضعیت ساخت پل خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.