سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی از خراسان شمالی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل صنایع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: از این استان سال ۹۷ صادر شد که این محصولات شامل سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و پارچه‌ای بود.

حبیب یزدان پناه اظهار داشت: این محصولات به کشور‌های چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شده است.

وی به برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از برنامه‌های امسال این اداره کل است که با همکاری دفتر امور بانوان پیگیری می‌شود.

یزدان پناه افزود: ایجاد بازارچه دائمی در شورای برنامه ریزی استان هم مطرح شده است و با توجه به اینکه بیشتر صنعتگران این حوزه را بانوان و بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند این مهم از سوی دفتربانوان نیز پی گیری می‌شود.

وی از راه اندازی بازارچه‌های محلی صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری روئین، درکش و اسفیدان نیز خبر داد و گفت: این بازارچه‌های موقت تا ۲۰ روز آینده با هدف رونق تولید صنایع دستی و توسعه گردشگری در روستا‌ها راه اندازی می‌شود.

یزدان پناه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات صنایع دستی موجب اشتغال ۵۷۰ نفر شده است، افزود: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی از سوی پست بانک، صندوق کارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانک ملت و بانک سپه پرداخت به صنعت گران پرداخت شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۴۱ نفر در دوره‌های صنایع دستی از جمله در رشته‌های گلیم، سوزن دوزی، معرق، سراجی، پارچه بافی، بافتنی سنتی، نساجی و جاجیم بافی آموزش دیدند و ۴۲۵ فقره گواهینامه صنایع دستی نیز به هنر آموختگان اعطا شد.

وی افزود: صدور و تمدید ۵۵۹ فقره مجوز پروانه تولید انفرادی، ۱۰ فقره جواز تأسیس کارگاهی، ۴۲۹ فقره کارت شناسایی صنعتگری و ۳۰۷ فقره صدور مجوز اشتغال خانگی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

صنعتگران و هنرمندان این استان در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.
انتهای پیام / م

خراسان شمالی ۱۲ میلیارد ریال صنایع دستی صادر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.