رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از آماده باش صددرصدی ناجیان غریق از امروز در سواحل استان خبر داد.

کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ، گفت: مرحله دوم طرح دریا با حضور ۹۵۰ ناجی غریق از صبح امروز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه در ۳۳۰ کیلومتر خط ساحلی مازندران آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح دریا در ۳۷۵ نقطه از ساحل استان اجرا شده است، افزود: در این مرحله از طرح سالم سازی دریا ناجیان داوطلب، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی بکارگیری شده است.

کریمیان با بیان اینکه ناجیان غریق تا پایان شهریور امسال در سواحل مازندران مستقر هستند، گفت: ساعت شنا در طرح دریا از ۸ صبح تا ۲۰ شب است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه از اول خردادماه امسال تاکنون کسی در سواحل استان غرق نشد، افزود: تاکنون ۴۰ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی مازندران نجات یافتند که از این تعداد ۳۰ مرد و ۱۰ زن بودند.

کریمیان از شهروندان و مسافران خواست تا در خارج از طرح دریا شنا و هنگام شب نکنند.

وی گفت: ناجیان غریق با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کار خدمات رسانی به مسافران و شهروندان را در ساحل انجام می‌دهند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران به شناگاه‌های غیر مجاز در سواحل استان نیز اشاره کرد و افزود: سواحلی که در منطقه سنگ چین یا اسکله قرار دارند به دلیل نا ایمن بودن غواصان و ناجیان غریق در این مناطق مستقر نیستند و ماموران انتظامی مستقر در این مکان‌ها از شنا افراد جلوگیری می‌کنند.

سنگ چین به سنگ‌هایی که به عنوان موج‌شکن در  برخی مناطق ساحلی استفاده می شود گفته می شود و در نوع خود بسیار زیبا بوده و یکی از دلایل بهره‌گیری از این موج‌شکن‌ها جلوگیری از نفوذ آب در بخشی از منطقه و پارک نزدیک آن است.

مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل یک هزار کیلومتری خزر را در اختیار دارد و در طرح دریا سال گذشته ۶۳ نفر در این طرح‌ها غرق شدند که بیشترین غریق مربوط به استان‌های مازندران، تهران و خراسان رضوی بود.

انتهای پیام/آ

 

آغاز دور دوم طرح سالم سازی دریا در مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار