رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی افزر از آتش سوزی ۶۵ هکتار از مزارع و ۱۰۰ اصله نخل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین پورحمزه جعفربیگلو رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی افزر اظهار کرد: در پی رعایت نکردن توصیه‌ها در خصوص ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش و دیگر بقایای گیاهی توسط یک نفر از کشاورزان وسعتی به مساحت ۶۵ هکتار از کاه و کلش مزارع گندم و ۱۰۰ اصله نخل طعمه آتش شد.

این مقام مسئول افزود: با تدابیر بخشداری بخش افزر و هم یاری مردم، آتش نشانی افزر، فرماندهی انتظامی و کمک رسانی اداره منابع طبیعی شهرستان این آتش سوزی کنترل و از گسترش آن به مزارع و عرصه منابع طبیعی جلوگیری شد.

وی بیان کرد: سطح خسارت دیده متعلق به ۱۰ نفر از بهره برداران منطقه شرف خلیل بخش افزر بوده و با توجه به شکایت ذینفعان در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و شخص خاطی به مراجع ذیصلاح معرفی شده است.

پورحمزه با اشاره به مزایای حفظ بقایای گیاهی در خاک گفت: وجود کاه و کلش برای حاصلخیزی خاک ضروری است و سوزاندن بقایای گیاهی سبب کاهش مواد آلی، کاهش جمعیت میکروب‌های مفید خاک، کاهش عناصر غذایی و افزایش فشردگی و سله بندی خاک می‌شود.

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی افزر یاد آور شد: آتش زدن بقایای گیاهی (کاه و کلش) مزارع بر اساس مواد قانونی ۲۲ و ۳۳ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی جرم تلقی می‌شود و متخلفان توسط محیط زیست و همچنین به علت تهدید مراتع توسط منابع طبیعی، تحت پیگرد قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی می‌شود به همین دلیل از آتش زدن کاه و کلش مزارع باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/چ

آتش سوزی مزارع افزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار