خاطره جالب رئیس قوه قضاییه از سفر به آفریقا / درجلسه هم اندیشی وکلای دادگستری با آیت الله رئیسی چه گذشت ؟ + فیلم

جلسه هم اندیشی وکلای دادگستری با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، نشست وکلا با رئیس دستگاه قضا روز گذشته در محل حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد و وکلای حاضر در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

آیت الله رئیسی در این نشست پس از استماع نظرات و مطالب وکلا اظهار کرد: نظرات شما عزیزان را شنیدیم که برای بنده بسیار مغتنم بود. البته بعد از این، این امکان فراهم خواهد بود که نظرات وکلا را بیش از گذشته داشته باشیم؛ چون بیان همه مسائل و مشکلات و راهکار‌ها طی دو ساعت مقدور نیست و ما نیاز داریم که از نظرات شما که مستقیماً با دادگاه‌ها و اصحاب دعوی و پرونده‌ها ارتباط دارید، استفاده کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: اساساً برای اینکه طرح دعاوی در دادگستری‌ها کمتر شود و ما شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها باشیم، قطعاً وکلا نقش عمده‌ای دارند و در جهت اتقان احکام همه باید کمک کنند. نهاد وکالت می‌تواند در کشف حقیقت نقش اساسی داشته باشد و وکلا در جهت احقاق حق و ابطال باطل و صدور آرای سالم بسیار نقش آفرین هستند.

وی اظهار کرد: بدون تردید وکالت هم در فرهنگ اسلامی و هم در قانون اساسی و قوانین موضوعه دارای جایگاه ویژه‌ای است. نهاد وکالت امروز یک نهاد قانونی و رسمی است؛ اما دارای مشکلاتی است که باید با همکاری خود وکلا این مشکلات حل شود.

 

 

 

 

 

 

 


بیشتر بخوانید: بیان ناگفته‌های اوایل انقلاب در یک دورهمی خاص/ ماجرای عزیز شمردن قاضی و دادگاه چیست؟ + فیلم


انتهای پیام/

جلسه هم اندیشی وکلای دادگستری با آیت الله رئیسی + فیلم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.