اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خود زمان عرضه سیستم عامل‌های جدید iOS 13، iPad OS و Watch OS 6 را اعلام کرد.

سیستم عامل‌های جدید اپل چه زمانی عرضه می‌شوند؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بزرگ اپل طبق رسم هر ساله، کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود را برگزار کرد. این مراسم روز دوشنبه در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد و طی این کنفرانس، توسعه‌دهندگان شرکت اپل محصولات جدیدی از جمله سیستم عامل‌های جدید iOS13، iPad OS و Watch OS و همچنین مانیتورهای جدید Mac Pro را به صورت رسمی معرفی کرد.

همانگونه که گفته شد شرکت بزرگ و خوش‌نام اپل در کنفرانس WWDC 2019، از نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های آیفون خود یعنی iOS 13 رونمایی کرد. این سیستم عامل امسال دچار تغییرات زیادی شده است و ویژگی‌های جدیدی را برای آیفون‌ها به ارمغان خواهد آورد. از جمله این ویژگی‌ها، اضافه شدن حالت تاریک برای استفاده از گوشی‌های اپل در تاریکی است.

در این کنفرانس، اعلام شد که میزان ۹۷ درصد از کاربران سیستم عامل iOS از آن راضی هستند و از کار کردن با آن لذت می‌برند. هرچند، تأثیرگذارترین حقیقت درباره این سیستم عامل قابلیت‌های آن نیست بلکه سرعت قابل توجه آن و تعداد دستگاه‌هایی است که تحت پوشش قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان اپل همچنین درباره iOS 13 اعلام کردند که ۸۵ درصد پایه این نسخه سیستم عامل در نسخه قبلی آن بوده است. iOS 13 قرار است روی گوشی‌های iPhone 6s و جدیدتر نصب شود و گوشی‌های تولید شده قبل از آن، از نسخه جدید پشتیبانی نمی‌کنند. لیست دستگاه‌هایی که از سیستم عامل iOS 13 پشتیبانی خواهند کرد در پایین مشاهده می‌کنید:

سیستم عامل‌های جدید اپل چه زمانی عرضه می‌شوند؟

اپل در این مراسم یک سیستم عامل جدید هم برای اولین بار معرفی کرد. سیستم عامل جدید اپل، iPad OS نام دارد که قرار است به صورت انحصاری روی تبلت‌ها تولید شده توسط این شرکت نصب شود. این سیستم عامل قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد. iPad OS قرار است برای تبلت‌های iPad Air 2 و جدیدتر عرضه شود که لیست آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • iPad Air 2 و جدیدتر
  • تمام مدل‌های iPad Pro
  • پنجمین نسل آیپدها و جدیدتر
  • iPad mini 4 و مدل‌های جدیدتر

در این کنفرانس اعلام شد که سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمند اپل، Watch OS 6 هم برای همه ساعت‌های هوشمند این شرکت در نظر گرفته شده است؛ پس سری اول Apple Watch هم می‌تواند این سیستم عامل را داشته باشد.


بیشتر بخوانید: بازآفرینی ویژگی‌های گم شده IOS در نسخه آینده این سیستم عامل


افرادی که در برنامه توسعه‌دهندگان اپل ثبت نام کرده باشند، سیستم عامل جدید اپل، iOS 13 را می‌توانند به صورت آزمایشی روی گوشی‌های خود داشته باشند، در صورتی که نسخه آزمایشی عمومی آن در اواخر این ماه میلادی عرضه خواهد شد. مانند همیشه، عرضه تمام سیستم عامل‌های جدید اپل از جمله iOS 13، iPad OS و Watch OS برای پاییز برنامه‌ریزی شده است در نتیجه می‌توان انتظار داشت که در اواسط سپتامبر شاهد این سیستم عامل‌ها باشیم.

انتهای پیام/

سیستم عامل‌های جدید اپل برای چه دستگاه‌هایی عرضه می‌شوند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار