مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره گردشگری حنا و چای ترش، مرداد امسال در شهرستان دلگان برگزار می‌شود.

جشنواره گردشگری حنا در دلگان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی که به منظور برگزاری جشنواره گردشگری حنا در شهرستان دلگان در سالن جلسات موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: قرار است به منظور معرفی و توسعه گردشگری از ظرفیت‌های مختلف دلگان در جشنواره‌ها استفاده شود و از آنجایی که شهرستان دلگان خاستگاه حنا در سیستان و بلوچستان و یکی از ظرفیت‌های منطقه محسوب می‌شود برگزاری جشنواره حنا در این شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها در توسعه گردشگری منطقه نقش مؤثری دارد، گفت: جشنواره حنا در تقویم رویداد‌های گردشگری استان ثبت شده و نیاز است تا همه ادارات شهرستان دلگان در برگزاری باشکوه این جشنواره همکاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: جشنواره گردشگری حنا مرداد ماه امسال در شهرستان دلگان با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل نقش انداختن با حنا، موسیقی سنتی، بازی‌های بومی، محلی و ... برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان دلگان ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بالایی دارد به طوری که امسال بیشترین اثر ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور با ۲۳ اثر متعلق به این شهرستان بوده و این امر در کشور برای یک شهرستان، بی سابقه است.

‌کشت حنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: این استان با توجه به غنای پوشش گیاهی و طبیعی، ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و امروز گردشگری به کمک محیط زیست آمده و پتانسیل بالایی برای حفظ محیط زیست دارد.

وحید پورمردان افزود: وجود تمساح پوزه کوتاه معروف به گاندو در جنوب سیستان و بلوچستان و منطقه باهوکلات یک ظرفیت بالاست که سالانه گردشگران زیادی را برای بازدید به این استان می‌کشاند.

وی گفت: حیات وحش قوی‌ای در منطقه دلگان وجود دارد و گونه در حال انقراض هوبره در این منطقه می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های بزرگ دارای علائم خاص هستند بهتر است در جشنواره حنا از لوگوی هوبره برای معرفی این گونه مهم و در حال انقراض منطقه استفاده شود و این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری برای معرفی این گونه و برگزاری بهتر این جشنواره را دارد.

انتهای پیام/ع

شهرستان دلگان ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بالایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار