رای الیوم در گزارشی ایستادگی دولت و ملت ایران در برابر تمامی هجمه‌ها و تحریم‌های خارجی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم در گزارشی نوشت: ایران طی ۴۰ سال با اتکا به مردم و قدرت ذاتی خود توانسته است در برابر همه هجمه‌ها و تحریم‌های خارجی به خوبی مقاومت کند و در شرایط فعلی نیز حاضر به تسلیم در برابر زورگویی‌ها و تهدید‌های آمریکا نیست.

روزنامه رای الیوم در یادداشتی تحت عنوان «چگونه ایران بر آمریکا پیروز شد؟» نوشت: بی‌تردید درخواست‌های آمریکا برای گفتگو با ایران ثابت کرد که ایران بر ائتلاف عربی و ائتلاف صهیونیست که با آن خصومت می‌کنند، از جمله اسرائیل و آمریکا پیروز شده است.

شکست ائتلاف عربی مقابل ایران کاملا آشکار است. برگزاری سه نشست در مکه که ائتلاف عربی از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده خواستار برگزاری آن شدند به منزله درخواست کمک و یاری بود. آنها در نتایج و بیانیه‌های پایانی این نشست اتهاماتی علیه ایران وارد کردند. بیانیه‌های پایانی نشست‌های مکه تنها شایعات بی‌اساس و حاوی شعار‌های توخالی بود که ابزار‌های اجرایی ندارد. اما پرسش اصلی است این که چرا این نشست‌ها برگزار شدند؟

پاسخ آن شبه روشن است، چون آل سعود و آل زاید فهمیدند که آمریکا به خاطر آن‌ها جنگ نخواهد کرد، آمریکا فقط به خاطر منافع خود می‌جنگد. آل سعود و آل زاید درجریان نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه به نوعی خواستند به صورت محتاطانه آمریکا را تهدید کنند که می‌توانند بخش وسیعی از جهان را بر ضد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در الحاق قدس و بلندی‌های جولان سوریه به اسرائیل بسیج کنند. نه تنها جناح متخاصم صهیونیستی- عربی بلکه جناح صهیونیست شامل اسرائیل و آمریکا نیز در برابر ایران شکست خوردند. 

مقامات کشور اسلامی ایران به توان ذاتی که ظرف ۴۰ سال ساختند، متکی هستند و بر اساس این قدرت ذاتی، وزارت امور خارجه ایران به وضوح مخالفت قاطع خود را با درخواست مایک پمپئو که در جریان سفر به سوئیس خواستار گفتگو با ایران شد، رد کرد.


بیشتر بخوانید: چرا مردم ایران هیچ واکنشی به تهدیدات آمریکا نشان ندادند؟


قدرت جمهوری اسلامی ایران در سه نقطه کاملا روشن و متمایز است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز آن را تجربه کرده اند. نقطه اول در اعتقاد و باور ایرانی‌هاست. مقامات و مردم ایران در برابر تهدید خارجی یک اعتقاد متحد و همسو دارند که نمی‌توان در آن نفوذ کرد. نقطه دوم اتکای ایران به توان ذاتی خود است و در بُعد فردی ایرانی‌ها توهین و خواری را نمی‌پذیرند و در بخش ساخت سلاح ملی هم رعب و وحشت را در دشمن ایجاد می‌کند و اسرائیل، آمریکا، عربستان و امارات از آن می‌ترسند.

اما نقطه سوم ایران، قدرت مردم آن است که مقابله با اثرات تحریم‌های اقتصادی را ممکن می‌سازد، ملت ایران در چهل سال گذشته نشان داده‌اند که می‌توانند از همه تحریم‌هایی که تاکنون علیه آنان اعمال شده است، عبور کنند. تمام این موارد سه گانه ثبات کشور ایران و اتحاد و یکپارچگی آن را تضمین کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
France
نایب
۰۸:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام به رهبر عزیز انقلاب
درود بر نایب بر حق امام زمان
انشاالله بزودی پرچم اسلام را به دست مهدی موعود خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۰۸:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده و پاینده باد ایران اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
هر که قدرت و هوش داشته باشد به او زور نخواهند گفت.پس هر چه قویتر و باهوشتر در برابر دشمنان مان به ایستیم برای خودمان بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
کووروشش
۲۰:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
کشور ما در همه زمینه ها به خودکفایی رسیده با این تحریم ها امریکا هیچوقت نمیتونه ملت ما را از پا دراره.شکر خدا همه به اندازه خورد خوراکشون دارند چیزی که تو این مملکت زیاده پوله قیمت رفته بالا ولی پول زیاده و این از دست دادن سرمایه نیست
Germany
جواد
۱۹:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
درودوسلام بررهبربزرگ جهان اسلام...مرگ براسراییل کودک کش وآمریکای شیطان صفت.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۷:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بخدا اگه دولت و مجلس با رهبری هم سو بودن الان تو دنیا پادشاهی میکردیم، ولی حیف که ...
Iran (Islamic Republic of)
آسن
۱۶:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
دشمنان ما فراموش کرده اند ما با داستان های شاهنامه به رخت خواب میرفتیم و در شاهنامه ما هرگز از تعداد دشمن ترسی نداشتیم در شاهنامه ما یادگرفتیم با دست خالی به جنگ با دشمن برویم و با سلاح او میدان نبرد را فاتحانه ترک کنیم در شاهنامه ما اموخنیم
چو ایران مباشد تن من مباد
بدین بوم بر زنده یک تن مباد
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن به که کشور به دشمن دهیم

دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود.
و مهمتر از همه اینها ما درس خوانده های مکتب حسینیم.و هرگز تسلیم دشمنان خود نمیشویم .
زنده باد ایران
Germany
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
ترامپ: احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران همیشه وجود دارد
ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیون بریتانیایی "آی‌تی‌وی" گفته است که آمریکا آمادگی گفت‌وگو با ایران را دارد، اما احتمال انجام عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا همیشه وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
شکستی که آمریکا در اثر برخورد نظامی از ایران خواهد خورد این کشور را به طراز کشور های عقب افتاده خواهد رساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران و مردمان با غیرت و رهبر شجاع و باهوشش..
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۱۴:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
آفرین به ملت ایران ورهبر شجاع آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
به یاری خدا
آخرین اخبار