وزارت خارجه چین با جنون‌آمیز توصیف کردن اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه پکن از آمریکایی‌ها خواست از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها پرهیز کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز سه‌شنبه گفت با اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره اعتراضات میدان «تیانانمن» مخالف است.

پمپئو روز دوشنبه از پکن خواسته بود با آزادی همه زندانیانی که علیه «نقض حقوق بشر در چین» مبارزه می‌کنند، سالگرد این حادثه را برجسته کند. شوانگ در واکنش به این اظهارات گفت پمپئو به شکلی شرورانه به نظام سیاسی چین حمله کرده است.

وی گفت: «به اصطلاح بیانیه پمپئو حمله‌ای شرورانه به نظام سیاسی چین است که عامدانه از منظر اوضاع مذهبی و حقوق بشری، به چین تهمت می‌زند و به شکلی بی‌اساس، سیاست‌های چین را مورد انتقاد قرار می‌دهد. این کار نوعی مداخله شدید در امور داخلی چین محسوب می‌شود، اصول اولیه روابط بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به اعتماد دوجانبه میان آمریکا و چین صدمه می‌زند. چین به شدت با این مسئله مخالف است.»

این سخنگو افزود گفت هر کس به بهانه دموکراسی و حقوق بشر به چین حمله و در امور داخلی سایر کشور‌ها مداخله کند، محکوم به رفتن به زباله‌دان تاریخ است.

گنگ شوانگ گفت: «این اظهارات غیرمنطقی و جنون‌آمیز و این پرحرفی‌ها، محکوم به زباله‌دان تاریخ است. ما به آن‌ها توصیه می‌کنیم نگاهی در آینه بیاندازند و سرشان به کار خودشان مشغول باشد، دست از حمله و اتهام‌زنی علیه چین بردارند، مداخله در امور داخلی چین را متوقف کنند، از گفتن سخنان و انجام اقداماتی که به اعتماد دوجانبه و همکاری میان دو کشور صدمه می‌زند خودداری کنند، اشتباهات خود را تکرار نکنند و اشتباه روی اشتباه انجام ندهند، وگرنه مورد تمسخر جامعه بین‌المللی قرار خواهند گرفت.»

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
همه دنيا بايد عليه آمريكا متحد بشن والا پشيمون ميشن
آخرین اخبار