وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد از زمان آغاز شیوع دوباره ابولا در ده ماه پیش در شرق این کشور بیش از دو هزار مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد از زمان آغاز شیوع دوباره ابولا در ده ماه پیش در شرق این کشور بیش از دو هزار مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است که دو سوم آن‌ها به مرگ منتهی شده‌اند.

این وزارت خانه دوشنبه شب اعلام کرد از زمان آغاز شیوع ابولا شمار کل مبتلایان به بیماری ۲۰۰۸ مورد گزارش شده که یک هزار و ۹۱۴ مورد آن در آزمایشگاه به اثبات رسیده و ۹۴ مورد نیز احتمالی است.

بر اساس اعلام این وزارت خانه، یک هزار و ۳۴۶ مورد مرگ (شامل یک هزار و ۲۵۲ مورد قطعی و ۹۴ مورد احتمالی) نیز ثبت شده و شمار بهبود یافتگان نیز ۵۳۹ نفر گزارش شده است.

شیوع ابولا ابتدا در اول اوت امسال در استان کیووی شمالی گزارش شد و سپس به استان ایتوری در همسایگی آن گسترش یافت.

بدترین همه‌گیری ابولا تاکنون، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سه کشور آفریقایی گزارش شده است که بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر تلفات در پی داشت.

در روز ۲۳ ماه مه سازمان بهداشت جهانی، دیوید گرسلی را به عنوان معاون ویژه این سازمان در جمهوری دموکراتیک کنگو منصوب کرد که وظیفه هماهنگی جهانی برای مقابله با این بیماری را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار