مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر از ساعت ۶:۱۵ صبح چهارشنبه در صحن جامع رضوی حرم مطهر آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با پایان یافتن یک ماه عبادت و بندگی روزه داران به درگاه الهی و آغاز ماه شوال، نماز باشکوه عید سعید فطر صبح چهارشنبه در حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار می‌شود.

طبق اعلام آستان قدس رضوی ویژه برنامه نماز عید فطر نیز از ساعت ۶:۱۵ در صحن جامع رضوی آغاز می‌شود و آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی این نماز معنوی را اقامه خواهد کرد.

برگزاری جشن‌های ویژه عید فطر

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در همین رابطه با اشاره به برنامه‌های هفته جاری حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مراسم ویژه جشن عید سعید فطر در روز‌های چهارشنبه و پنج‎شنبه، ۱۵ و ۱۶ خردادماه با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) در رواق امام خمینی (ره) قبل از نماز ظهر برگزار می‏‌شود. ‬

حجت الاسلام رضاعلی عزیزی با بیان اینکه در هفته جاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در رواق‌ها و صحن‌های حرم امام رضا (ع) برگزار می‎شود، افزود: ویژه بانوان نیز در این ایام برنامه‎های سخنرانی، حلقه معرفت و مشاوره گروهی در رواق حضرت زهرا (س) تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: اعیاد اسلامی، شعائر اسلامی، حفظ دستاورد‌های ماه رمضان و سبک زندگی در سیره علوی و رضوی از دیگر موضوعاتی است که با حضور سخنرانان در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد و صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی تبیین می‌شود.

آمادگی اورژانس حرم

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی نیز از آمادگی کامل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران در مراسم نماز عید فطر خبر داد.

دکتر ناصر سرگلزایی گفت: به همت مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی این آستان ملکوتی در مراسم نماز عید فطر حرم مطهر رضوی با توجه به حضور گسترده مردم خداجوی مشهدمقدس و زائران در این مراسم و در راستای ایجاد آرامش و حفظ سلامتی نمازگزاران افزایش می‌یابد.

وی به فعالیت ۱۱ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در زمان اقامه نماز عید فطر اشاره و اضافه کرد: همچنین حدود ۱۵ پایگاه سیار فوریت‌های پزشکی به منظور ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در زمان اقامه نماز عید فطر در گوشه و کنار اماکن متبرکه این آستان مقدس برپا خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دارالشفاء امام رضا (ع) نیز با بهره‌مندی از بخش‌هایی مانند پزشکان عمومی، اورژانس و تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی در ایام تعطیلات عید فطر آماده خدمات‌رسانی به عموم بیماران است.

 

انتقال نمازگزاران به حرم

سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز اعلام کرد از ابتدای صبح فردا انتقال نمازگزاران توسط ناوگان اتوبوسرانی از نقاط مختلف شهر به حرم مطهر آغاز می‌شود.

در این راستا ۵ پایانه موقت اطراف حرم مطهر و دپوی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس کمکی به منظور ارائه خدمت به زائران و مجاوران پس از اتمام مراسم در نظر گرفته شده است.

خروجی زیرگذر خیابان آیت الله شیرازی، میدان بیت المقدس ابتدای مسیر بی آرتی، حدفاصل باب‌الجواد تا چهارراه خسروی، خیابان شهید نواب صفوی به سمت میدان عدالت و خروجی روگذر طبرسی، ۵ پایانه موقتی هستند که در روز عید فطر به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

قطار شهری مشهد نیز از ارائه خدمات ویژه در روز عید سعید فطر به نمازگزاران و زائران بارگاه منور رضوی خبر داد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.