مردم انقلابی و ولایت مدار سیستان و بلوچستان در سی و مین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به سوگ نشستند.

مردم سیستان و بلوچستان درسالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی په سوگ نشستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  امروز مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان از شیعه و سنی همه در غم از دست دادن بت شکن تاریخ به سوگ نشستند و باری دیگر با تورق کتاب تاریخ به رهبری امام خمینی (ره) افتخار کردند. روزه داران شیعه و سنی در این روز به یاد اتحاد و همدلی مردم در ابتدای انقلاب اسلامی با شرکت در ویژه برنامه‌های رحلت این رهبر بزرگ باری دیگر با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند و وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب نشان دادند.

امروز سالروز از دست دادن کسی است که برای ملت ایران پدری دلسوز و برای آزادگان جهان الگویی تکرار نشدنی بود. رهبری که زندگی اش سرشار از سادگی بود، اما اقتدارش از تمام پادشاهان و رهبران دنیا محکم‌تر و قوی‌تر بود. اقتداری که نه از حب دنیا و قدرت طلبی بلکه از نیروی ایمان به خداوند قوت می‌گرفت و همین اقتدار بود که او را در برابر بزرگترین قدرت‌های جهان پیروز کرد و برای همیشه مصداق بارز پیروزی حق علیه باطل را به رخ جهانیان کشید.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از برگزاری افزون بر ۳۰ برنامه محوری به مناسبت سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: همه ملت ایران تحت رهبری، ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه‌ای راه امام راحل (ره) و مکتب ایشان را ادامه خواهیم داد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه مدیون امام خمینی (ره) و انقلاب ایشان هستیم.

وی قیام ۱۵ خرداد را یکی از حرکات مهم و تأثیر گذار انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حرکت امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد و حضور حماسی مردم در این روز یکی از حرکات مهم در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و گفت: امیدواریم خداوند توفیقی عنایت کند تا همواره دنباله رو راه شهدا باشیم.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم  اظهار داشت: ارتحال امام خمینی (ره) حادثه بزرگی بود که بر ملت ایران وارد آمد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با بیان اینکه یاد و خاطره امام خمینی (ره) بر مردم همواره جاری و نمایان است، ادامه داد: ۱۵ خرداد سر آغاز انقلاب اسلامی ایران بود و تأثیر بزرگی در پیروزی انقلاب داشت.

انتهای پیام/ع

سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار