نماینده ولی فقیه بیرجند در نماز عید سعید فطر گفت: : هر چند مشکلات زیادی در حال حاضر داریم اما شرط از بین رفتن مشکلات این است که چشم امید به بیگانگان نداشته باشیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نماز عید سعید فطر ، عید دلدادگی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم بیرجند هم اکنون درمحل مصلی المهدی به امامت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان برگزاری شد.

آیت الله عبادی  نماینده ولی فقیه بیرجند در خطبه اول نماز عید سعید فطر با اشاره به سلطه رضاخانی، وی را فردی بی سواد خواند که عامل استعمار بود و گفت: رضاخان با سلطه استعماری مردم زیادی را کشت و اموالشان را تصاحب و با چپاول انگلیس از این کشور خارج کرد.

وی همچنین افزود:  در زمان رضاشاه برای تحقیر ملت ایران قانون کاپیتولاسیون را در مجلس ملی خود تصویب کردند که این بدان معنی بود که به ایرانی اجازه ندهند در مقابل قانون از جان و مال خود دفاع کنند و کسی که در آن زمان فریاد زد و از حق مردم دفاع کرد امام بود.

آیت الله عبادی در نماز عید فطر بیرجند اظهار کرد :در روایات مختلف هم به جریانهای قبل از ظهور از سوی سلسله ننگین پهلوی و هم از وجود بنیانگذار کبیر انقلاب برای نجات این مردم و برای آماده سازی جامعه بشری اشاره  شده است.

ملت ایران ۴۰ سال در قبال توطئه‌ها و خباثت‌های دشمن ایستادگی کرد اما همه آنها مربوط به گام اول انقلاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید گام دوم انقلاب را برداریم، بیان کرد: امروزه در سراسر جهان علیه مسلمانان و مستضعفان ظلم و جور می‌شود.

عبادی ادامه داد: تا زمانی که منافع استکبارگران و استعمار برقرار است شاهد این ظلم و ستم‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اتفاقات مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی در روایات ذکر شده است، بیان کرد: ما زمانی را به یاد داریم که به واسطه بی کفایتی و بی لیاقتی پادشاهان و ظلم انگلیس در ایران قحطی شد و ۹ میلیون جمعیت ایران از دنیا رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در ادامه همان بی لیاقتی در دوران رضاخان فرهنگ دینی مردم را به بازی گرفتند و حتی با مجالس عزاداری اهل بیت (ع) و مدارس علمیه به مخالفت پرداختند.

عبادی با اشاره به چپاول اموال ملت در دوران رضاخانی و بازگشت حدود هفتاد هزار سند به مردم بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: نباید بخش‌های مهم تاریخ این سرزمین را به فراموشی سپرد.
وی بیان کرد: در دوران پهلوی دوم و سلطنت محمدرضا پهلوی نیز خون افراد زیادی از دانشجویان و دانشجویان به زمین ریخته شد و با کاپیتولاسیون ایران را تحقیر کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: هر چند مشکلات زیادی در حال حاضر داریم اما شرط از بین رفتن مشکلات این است که چشم امید به بیگانگان نداشته باشیم.

عبادی با اشاره به تحقیر برخی از کشورها چون عربستان توسط استکبار افزود: امروزه هر چند بر مسلمانان ظلم مضاعف می‌کنند اما جنایت استعمار شامل مردم سرزمین‌های اروپایی و کشورهای انگلیس و اروپا نیز می‌شود.

وی گفت: امروز مردم کشورهای اروپایی نیز از ظلم ستمگران جهانی خسته شده اند و در مراسمی چون روز قدس و ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی این مهم را نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در گام دوم انقلاب  مؤلفه مهم انتخاب مسئول متعهد و دردآشنا برای ایجاد یک دولت اسلامی است تا بتواند قانون اساسی را اجرا کند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار