مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی، از برگزاری کارگاه آموزشی عوامل نشاط در خانواده در این جمعیت خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی عوامل نشاط در خانواده در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع عوامل نشاط در خانواده و روابط زوجین ویژه ۳۵ نفر از بانوان کارمند ادارات سطح استان به میزبانی این جمعیت با تدریس حجت الاسلام دهقان از اساتید برجسته دانشگاه تهران و با حضور حجت الاسلام میرهاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با عناوین و سرفصل های مفید آموزشی همچون راه های گفتگوی صحیح، الگوسازی رفتاری برای فرزندان، ارائه راه کارهای عملی جهت حل برخی از مشکلات خانواده بوده که با استقبال قابل توجهی از سوی فراگیران، رو به رو شد.

حجت الاسلام دهقان طی این کارگاه آموزشی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی در جهت در تحکیم بنیان خانواده و اهمیت اخلاق خوش در این امر، گفت: خوش اخلاقی اکسیری است که نشاط و شادی را برای فرد خوش اخلاق و اطرافیان او به همراه می آورد، در واقع اخلاق خوب و نیکو نه تنها فرد را شاد و سرزنده نگه می دارد، بلکه آرامش خاطر و نشاط را به همه اعضای خانواده هدیه می کند.

اهمیت اخلاق در تحکیم بنیان خانواده در سیره ائمه

وی عنوان کرد: اما خوش اخلاقی چیست؟ جعفرصادق (ع) در کتاب غررالحکم درباره خوش اخلاقی می فرمایند: نرم خو و مهربان باش و گفتارت پاکیزه و مؤدبانه باشد و با برادرت با خوشرویی برخورد کن. در کتاب تحف العقول هم روایتی از امام علی (ع) نقل شده که می فرمایند: مَن ساءَ خلقُهُ مَلَّهُ اهلَهُ، هر کس بداخلاق باشد، خانواده اش از او آزرده و خسته می شوند.

مدرس این کارگاه آموزشی تصریح کرد: آن حضرت همچنین درباره ثمره و نتیجه اخلاق خوب فرموده اند: وصولُ المَرءِ اِلی کل ما یبتَغیهِ من طیبّ عیشهِ وَ امنِ سِربه وَ سَعَهِ رِزقهِ به حسن نیَّتِهِ وَ سَعَهِ خُلقه، انسان با نیت خوب و اخلاق خوب به تمام آنچه در جست و جوی آن است از زندگی خوش و امنیت محیط و روزی زیاد دست می یابد.

حجت الاسلام دهقان در پایان گفت: بنابراین در خانواده ای که همه اعضای خانواده خوش اخلاق و شاد باشند، روزی خانواده روز به روز بیشتر می شود و بهترین شاهد مدعای ما حدیث دیگری است که از امام اول شیعیان نقل شده: حُسنُ الخلق یُدِّرُ الرزاق و یونِسَ الرِّفاق، خوش اخلاقی روزی ها را زیاد می کند و میان دوستان انس و الفت پدید می آورد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.