وزارت خارجه روسیه اعلام کرد نادیده گرفتن حملات تروریست‌ها به ادلب سوریه ممکن نیست و مسکو به دنبال جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در این منطقه است.

زاخاروا: نادیده گرفتن حملات تروریست‌ها به ادلب غیرممکن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری امروز خود گفت با وجود تحرکات و حملات تروریست‌ها به ادلب، نیرو‌های روسیه همچنان به توافق خود با ترکیه درباره ثبات وضع ادلب پایبند هستند و نظامیان دو کشور ارتباط و هماهنگی با یکدیگر برای جلوگیری از تشدید خشونت و درگیری‌ها و برهم خوردن ثبات این منطقه را ادامه خواهند داد.

وی افزود: در عین حال نمی‌توان حملات تروریست‌ها و اقدامات متشنجانه آنان را در هدف قرار دادن پایگاه حمیمیم، نظامیان و غیرنظامیان سوریه را نادیده گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص تلاش‌های تروریست‌ها برای بحرانی کردن اوضاع با استفاده از سلاح شیمیایی، بر نگرانی مسکو تاکید کرد و گفت: نشانه‌ای که برای این واقعیت به دست آمده این است که نظامیان سوریه یک بیمارستان میدانی وابسته به کلاه سفید‌ها را کشف کرده‌اند که در یک مجتمع مسکونی در شمال استان حماه بوده است.

وی افزود: نیرو‌های سوری در زمان بررسی این بیمارستان مقادیر زیادی از وسایل پیش گیری از سلاح شیمیایی از جمله ماسک، لباس‌ها و تجهیزات خاص مواد شیمیایی کشف کرده‌اند.

ماریا زاخاروا جامعه جهانی را به برخورد جدی با سناریو‌های احتمالی و استفاده از سلاح شیمیایی از سوی تروریست‌ها فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار