یکی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ورزش گفت: قرار نیست که وزیر ورزش با حرف چند نماینده، کار خاصی انجام دهد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های گذشته نامه‌ای از سوی ۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر ورزش و جوانان منتشر شد، که در این نامه از وزارت ورزش و جوانان خواسته شده بود تا از مدیران فعلی فدراسیون وزنه برداری حمایت نشود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نامه وارد جزئیات نیز شده اند و به طور خاص خواستار برکناری دبیر فدراسیون وزنه برداری از سِمتش شدند. هرچند که روز گذشته علیرضا خسروی سرپرست فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده بود که بیرانوند به شکل قانونی دبیر مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری است. طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون وزنه برداری در نیمه اول تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برکناری محسن بیرانوند از فدراسیون وزنه برداری شدند در حالی که او با تیم ملی جوانان وزنه برداری در حال حاضر در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به سر می‌برد.

امضا کنندگان نامه، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش نیستند

در این خصوص  یوناتن بت کلیا منشی هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به تعطیلی این چند روزه، من به طور دقیق اطلاعی از این نامه ندارم. هیئت رئیسه فراکسیون ورزش حدود ۱۵ نفر هستند ابتدا باید گفت که این افرادی که نامه را امضا کرده اند عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش نیستند.  شاید بیش از ۱۶۰ نفر از نمایندگان بتوانند در  این فراکسیون عضو باشند و اظهار نظر کنند اما این افراد جزو هیئت رئیسه فراکسیون ما نیستند.  

عضو فراکسیون ورزش مجلس: قرار نیست وزیر طبق خواسته نمایندگان اقدامی انجام دهد

ورود نمایندگان مجلس به این موضوع منع قانونی ندارد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش در خصوص ورود این نمایندگان به انتخابات فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: اگر یک نماینده بخواهد وارد چنین مسائلی شود یا بخواهد سوالی را از وزیری بپرسد، اساسا و طبق عرف، اصول و قوانین مانعی ندارد. چون این بحث‌ها جزیی از اختیارات نمایندگان است. چه این نمایندگان عضو فراکسیون ورزش باشند یا نه. بحث حضورشان در هیئت رئیسه فراکسیون ورزش هم مهم نیست و این موضوع به طور کلی از اختیارات نمایندگان مجلس است. این موضوع قبلا هم بوده که چند نماینده با یکدیگر همفکری می‌کنند و در صورت نیاز سوالی از وزیر می‌کنند و یا اصلا او را استیضاح می‌کنند.

قطعا این موضوع را در فراکسیون ورزش بررسی می‌کنیم

بت کلیا در باره واکنش فراکسیون ورزش نسبت به این نامه تاکید کرد:  با توجه به تعطیلی این چند روز که هنوز موضوعی مطرح نشده است، اما باتوجه به این که یکشنبه هفته آتی در مجلس جلسه خواهیم داشت با محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش صحبت خواهیم کرد و در صورت نیاز جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم. من نمی‌دانم که این ۳ نماینده تا بحال نامه خود را به دبیر فراکسیون ورزش هم داده اند یا نه، اما با توجه به تعطیلی مجلس در این روز‌ها بعید می‌دانم که نامه‌ی مذکور به فراکسیون ورزش رسیده باشد.

او ادامه داد: حتی موضوعات کوچک هم در فراکسیون ورزش مجلس بررسی می‌شود. من باید بگویم در روز‌های گذشته با یکی از این نمایندگانی که نامه را به وزیر نوشته اند ملاقاتی داشته ام، اما صحبتی با من درباره موضوع نکردند. تابش همه‌ی موارد را حتی به صورت تلفنی هم که شده پیگیری می‌کند.

من با تاج مخالفم، وزیر باید او را برکنار کند؟

او در خصوص خواسته‌ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نامه خاطر نشان کرد:  تصور کنید من به عنوان یک نماینده مجلس یک درخواستی داشته باشم. قرار نیست وزیر طبق خواسته من اقدامی انجام دهد. به عنوان مثال من از عملکرد مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال راضی نیستم، در جلسه‌ی وزیر ورزش و جوانان با فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را مطرح کردم. اما قرار نیست که چون من با تاج مخالفم، وزیر به دنبال برکناری او برود. دو ماه پیش به وزیر گفتم که من از عملکرد تاج در برگزاری مسابقات فوتبال ناراضی ام، اما نباید با حرف من  تاج برکنار شود. این موضوعِ فدراسیون وزنه برداری هم در هفته آتی بررسی می‌شود.   


بیشتر بخوانید:

خسروی: قانون می‌گوید بیرانوند دبیر مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری است

بدشانسی وزنه بردار جوان ایرانی در مسابقات جهانی

تیم ملی جوانان وزنه برداری ایران فقط با یک مربی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود


انتهای پیام/

ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخابات فدراسیون وزنه برداری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار