به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل مدت هاست در جهت توسعه کسب و کار خود در حوزه تبلیغات که مهمترین منبع درآمد این شرکت است اقدام به راه اندازی یک سرویس تبلیغات آنلاین به نام Google AdWords کرده است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد شما را با این سرویس بیشتر آشنا کند.
گوگل ادوردز (Google AdWords) یک سرویس تبلیغات برخط یا آنلاین محسوب می شود که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است . باید بدانید؛ در گوگل ادوردز تبلیغکنندگان برای نمایش نسخهای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب هزینه می پردازند. روش Google AdWords تا حدودی بر اساس کوکیها و قسمتی نیز بر پایه کلید واژههای تعیین شده توسط تبلیغکنندگان است. این نتایج در بالای صفحه، سمت راست آنها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده میشوند.
بیشتر بخوانید: درآمد گوگل و تلگرام در ایران چقدر است؟
این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شدهاند. قابلیتهای ادوردز برای نمایش تبلیغات تنها محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوعتر و گستردهتر است.
جالب است بدانید؛ Google AdWords سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است و در سال ۲۰۱۱، ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بودهاست. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند.
بیشتر بخوانید: چگونه یک ایمیل بسازیم؟ +آموزش
به این ترتیب صاحبان وبسایتها میتوانند با هزینههایی به نسبت کم وبسایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید، اما اگر به وبسایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید میتوانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جستجو حتی اولین وبسایتی باشید که کاربر با آن مواجه میشود. باقی کار با شما و کیفیت وبسایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.
بیشتر بخوانید: گوگل صاحبان Android TV را با تبلیغات زیاد کلافه کرده است
در روش Google AdWords ، گوگل جهت نمایش دادن تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ دادهاست مبلغی کم نمیکند و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم میکند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم میکند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر میکند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.
جالب است بدانید؛ در سال ۲۰۱۸ گوگل تمام موقعیتهای تبلیغاتی خود را در ساب دامنه گوگل ادز جمع آوری کرده است و کابران از سراسر دنیا میتوانند وارداین سایت شده و از خدمات تبلیغاتی گوگل استفاده کنند و یکی از بخشهای تبلیغاتی Google AdWords است که به معنی گذاشتن لینکهای تبلیغاتی در موتور جستجو گوگل است.
همانطور که می دانید؛ بین نوع بازدیدکنندگان در سایت تفاوتی وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است، ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند.
بیشتر بخوانید؛ ایرانیها هشتمین کشوری هستند که «لخخلمث» را جستجو کردهاند
این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی میدانند که بر روی تبلیغ کلیک میکنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند؛ بنابراین شما به میلیونها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید و در مقابل به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق AdWords وارد سایت شده اند.
با تاسف باید بگوییم که، برای اینکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی به دست آورید باید مزایده زیادی بر روی عبارات داشته باشید. شما میتوانید اکانت Google AdWords و کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید، اما بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی به دست آورید.
اگر مدیریت خوبی نداشته باشید ممکن است کاربر بعد از ورود به سایت به خاطر نامرتبط بودن متن تبلیغ و محتوای سایت نا امید شود. در چنین شرایطی کاربر به عقب بر میگردد و همین امر باعث میشود بودجه و مشتری احتمالی خود را از دست بدهید.
بیشتر بخوانید: انتقال اطلاعات با کابل توسط گوگل رکورد زد
علاوه بر این، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه تنها کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینهای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت میکنید، کمتر از رقبا خواهد بود.
گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری میکند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینهای که برای هر کلمه در نظر گرفتهاید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر میگیرد.
بیشتر بخوانید: ژاکت هوشمند گوگل با قابلیتهای منحصر بفرد +تصاویر
Google AdWords به تبلیغات موثر اولویت بیشتری میدهد و اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد و در نتیجه بازدیدکننده خوب میتواند به مشتری خوبی تبدیل شود.
انتهای پیام/