رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا گفت: سقوط کوهنورد دزفولی از ارتفاعات کینو در محدوده بازفت چهارمحال و بختیاری مرگ وی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، ایمان نوروزی، رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا گفت: یک زوج کوهنورد دزفولی از ارتفاعات کینو در محدوده بازفت چهارمحال و بختیاری سقوط کردند و یکی از آنان جان باخت.

وی افزود: این حادثه حدود ساعت ۷ صبح اتفاق افتاد، یکی از کوهنوردان که بر اثر سقوط از ارتفاع بیش از ۵۰۰ متر، دچار جراحت‌ها و شکستگی از ناحیه لگن، پاها، دست‌ها و ضربه شدید در سینه شده بود، جان باخت و کوهنورد دوم مصدوم شد.

نوروزی بیان داشت: نیرو‌های امدادی هلال احمر، در ساعت ۷:۲۳ بامداد امروز در مسیر صعود به کوهنورد برخورد کردند برخورد و پس از تثبیت، به ارائه کمک‌های اولیه پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا تصریح کرد: تیم دوم امداد و نجات هلال احمر نیز پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، با تجهیزات فنی به محل اعزام شد و پس از ۵ ساعت پیاده روی به محل حادثه رسید.

 این مقام مسئول ادامه داد: صعود این کوهنوردان بدون اطلاع قبلی و هماهنگ نشده انجام گرفته بود.

وی گفت: نیرو‌های امدادی هلال احمر اندیکا در حال انتقال مصدوم این حادثه به دامنه کوه کینو هستند و آمبولانس جمعیت نیز برای انتقال وی به مرکز درمانی در دامنه کوه مستقر است.

نوروزی بیان داشت: پرواز بالگرد هلال احمر به دلیل شرایط نامناسب در ارتفاعات کینو و نبود مکان برای نشستن انجام نشد.

انتهای پیام/م

ارتفاعات کینو نقطه پایان زندگی کوهنورد دزفولی

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.