کارشناس مسائل منطقه گفت: ملت و ارتش یمن تا آخرین نفس، توانایی ایستادگی در مقابل رژیم آل سعود را دارند.

توانایی ایستادگی ملت و ارتش یمن در مقابل عربستانحسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اطلاعات مربوط به انفجار نفتکش‌ها در الفجیره که در اختیار شورای امنیت قرار گرفته است، گفت: در واقع بعد از چهار سال جنگ ظالمانه‌ای که عربستان بر ملت یمن تحمیل کرد، ملت یمن و نیروهای انقلابی و ارتش و انصارالله و در کل مجموعه خط مقدم مقابله با ائتلاف سعودی، توانستند با ابتکار عمل های میدانی، موازنه قدرت را به نفع ملت یمن رقم بزنند.

وی ادامه داد: ارتش یمن نیز تاکنون توانسته است موشک های نقطه زن، دوربرد، بالستیکی و پهباد های رادار گریز را ایجاد و تولید کرده و این نشان می‌دهد که بعد از گذشت چهار سال از جنگ یمن، امروز آل‌سعود در مقابل ملت یمن سر افکنده و شکست خورده است و باید پرچم سفید را در برابر یمن در دست بگیرد.

وی اظهار کرد: امروز شرایط میدانی به نفع ملت یمن تغییر کرده و به همین دلیل عربستان از رهگذر اتهام زنی و فرافکنی سعی می‌کند ایران را در انزوا قرار دهد، در حالی که ایران هیچ نقشی در جنگ عربستان با یمن ندارد.

کارشناس مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم عربستان سعودی یک سناریوی هالیوودی در امارات و عربستان ایجاد کرد، با انفجار برخی کشتی‌های نفت‌کش از رده خارج در بندر فجیره، سعی کرد ایران را متهم کند ولی بعدها مشخص شد که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی امارات، عربستان و اسرائیل در این انفجار نقش داشتند.

وی ادامه داد: در این جنگ ارتش یمن و انصارالله بارها تاسیسات نفتی عربستان را مورد هدف قرار دادند و بعد از نشست مکه، عربستان سعی کرد که با صدور بیانیه هایی ایران را محکوم کند و امروز هم در تلاش است تا خطر به اصطلاح ایران را به شورای امنیت سازمان ملل منتقل کرده تا ایران را محکوم کند، ولی به نظر می‌رسد که عربستان هم در حوزه نظامی و هم در حوزه سیاسی با شکست مواجه شده و نخواهد توانست اقدامی علیه ایران انجام دهد.

هانی‌زاده افزود: عربستان پیشنهاد پرداخت میلیاردها دلار را به آمریکا برای حمله به ایران داد، اما آمریکا و شخص دونالد ترامپ، با  توجه به قدرت بازدارندگی ایران مخالفت کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: عربستان سعودی کشوری مزاحم است و با رژیم صهیونیستی و با لابی صهیونیستی در آمریکا رابطه دارد و نقش تخریبی آنها در کشورهای اسلامی و عربی کاملا مشخص است.

وی در خصوص توان عربستان برای پایان دادن به جنگ به با یمن نیز گفت: عربستان سعودی باید شرایط انصارالله، ملت و ارتش یمن را قبول کرده و  نباید در مسائل داخلی یمن و در ترکیب آینده حکومت دخالت کند و غرامت جنگ را باید بپردازد و باید از تمام شهرهای یمن خارج شود.

هانی زاده در پایان تصریح کرد: اگر این شروط را قبول کند، جنگ پایان خواهد یافت، در غیر این صورت ملت و ارتش یمن این توانایی را دارند که تا آخرین نفس در مقابل رژیم آل سعود ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار