یک مجله آمریکایی به بررسی فعالیت‌های شبکه‌ای از حساب‌های جعلی در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخته که پیام‌هایی در حمایت از براندازی در ایران منتشر می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه آمریکایی فعالیت گروهی از کاربران در «توئیتر» که پیام‌هایی در حمایت از لفاظی‌های دولت آمریکا علیه ایران و یا براندازی نظام ایران مطرح می‌کنند را «مشکوک» خوانده است.

به نوشته پایگاه «مادرجونز»، گروهی متشکل از ۴۰۰ حساب کاربری در توئیتر هستند که به طور منظم پیام‌هایی را در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌کنند. برخی از این حساب‌های کاربری ربات عده‌ای کاربران واقعی و عده‌ای دیگر «سایبورگ» (حساب‌هایی که توسط افراد واقعی کنترل می‌شوند اما فعالیت آنها برای انتشار پیام‌های بیشتر و سریع‌تر توسط فعالیت‌های ماشینی تقویت می‌شود) هستند.

این حساب‌های کاربری اغلب توئیت‌هایی در حمایت از تغییر نظام ایران منتشر می‌کنند و بسیاری از آنها حامی گروهک تروریستی منافقین هستند که حتی طبق تحقیقات وزارت خارجه آمریکا هیچ پایگاهی در میان مردم ایران ندارند. ارزیابی میزان فعالیت این شبکه توئیتری دشوار است، اما تحقیقات «جیاف گلبرگ»، از محققان مسائل سایبری نشان می‌دهد گروهی متشکل از ۳۵۰ حساب کاربری روی هم رفته بیش از ۵ میلیون بار برای نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از دنبال‌کننده‌های خود پیام‌هایی در این راستا منتشر کرده‌اند.

گلبرگ به مادرجونز می‌گوید علاقه‌ای به مسائل ژئوپولتیک ایران ندارد و هنگام انجام تحقیقاتی گسترده‌تر در خصوص کمپین‌های تبلیغاتی در توئیتر متوجه این روند شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای مجازی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
منم یک حساب ساختم و از اسلام و ایران دفاع می کنم در فضای مجازی
آخرین اخبار