رئیس دانشگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رضازاده، رئیس دانشگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح موضوع «تدابیر اصلاح سبک زندگی در حوزه سلامت» پرداخت و گفت: حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی است و گاهی در فضای مجازی تمسخر می‌کنند و ادعا دارند که چرا پیش از خطبه‌ها باید به این مسائل توجه می‌شود در حالی که به نظرم این نوع تفکر نوعی کج سلیقگی است.

وى ادامه داد: اگر فارِغ از افراط و تفریط، به داشته‌های خودمان توجه کنیم و آن‌ها را باور کنیم با باور خودمان دست شیادین دروغگو کوتاه می‌شود.

رئیس دانشگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وزارت بهداشت و ادعاهاى مردمی، خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار می‌شنویم که بعضی‌ها می‌گویند ما وزارت صحت می‌خواهیم نه بهداشت، شاید این ادعا درست باشد، اما کسانی که این ادعا را دارند مسیر خطابی را می‌روند.

رضایی زاده افزود: شاید آنطور که در وزارت آموزش و پرورش و... فعالیت داشتیم در وزارت بهداشت نداشتیم، و اگر عملکرد خوبی داشتیم وضع کنونی ما بسیار بهتر بود، البته فعالیت‌های بسیار مهمی مانند تغذیه نوزادان با شیر مادر، بسیج واکسیناسیون فلج اطفال و پویش کنترل فشار خون داشتیم که مورد توجه وزارت بهداشت است.

وى با بیان اینکه باید به وزارت بهداشت توجه بیشتری شود، تصریح کرد: با توجه به فرموده‌های مقام معظم رهبری، لازم است که به بحث بهداشت و مراقبت با سلامت توجه بیشتری شود، درخواست من از مسئولین بخصوص قوه قضائیه این است که به کسانی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند و آن‌ها را از درمان دور می‌کنند، برخورد و رسیدگی کنند تا بتوانیم جامعه سالمتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پویش فشارخون در کشور افزود: وقتی ما از فشار خون صحبت می‌کنیم، منظورمان فشارخون بالا است، زمانی که وارد درمان فشار خون می‌شویم باید به اصلاح سبک زندگی توجه کنیم و به کاهش وزن خودمان اهمیت دهیم زیرا این موضوع بر کاهش بیماری‌های دیگر هم اثر دارد.

رضایی زاده در پایان تاکید کرد: با توجه به آیات قرآن، مهم‌ترین تدابیر اصلاح سبک زندگی و سلامت ورزش کردن است که متاسفانه امروزه دچار سردی و کم تحرکی شدیم، در مرحله بعد باید به مدیریت غذا و خواب توجه لازم داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
طب سنتی بیشتر توجه شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
قوه محترم قضاییه باید به موضوع مواد غذایی صنعتی و خصوصا روغن مایع تراریخته مارک آفتاب ورود کند که به وفور به فروش می‌رسد
آخرین اخبار