رئیس اداره منابع طبیعی ایذه از وقوع مجدد آتش سوزی در جنگل‌های بلوط منگشت این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرزاد حسین‌پور، رئیس اداره منابع طبیعی ایذه با بیان اینکه روز گذشته آتش سوزی روز گذشته در جنگل‌های بلوط منگشت این شهرستان به وقوع پیوست، گفت: با اعزام ۵۰ نفر از اعضای تیم امدادی، بامداد امروز آتش کنترل شد.

وی بیان داشت: امروز به دلیل وزش باد، آتش مجدد در این منطقه شعله‌ور شد.

حسین پور با بیان اینکه زبانه‌های آتش دوباره شعله‌ور شده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه به علت بارندگی‌های خوب امسال و رویش زیاد مرتع و علف، کار مهار آتش دشوار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی ایذه با بیان اینکه عصر دیروز شورای ستاد مدیریت بحران شهرستان با دستور فرماندار ایذه تشکیل شد، افزود: نیرو‌های اداره منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج، انجمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی و تمامی عوامل اطفای حریق در محل آتش‌سوزی در تلاش برای مهار آتش در منطقه جنگلی صعب‌العبور منگشت هستند که سخت‌گذر بودن منطقه روند اطفا را کند کرده است.

آتش مهار شد

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروهای اطفای حریق برای رسیدن به منطقه‌ای که در آن آتش‌سوزی رخ داد، حدود ۶ ساعت در ارتفاعات ایذه کوهنوردی و پیاده‌روی کردند.

فرزاد حسین پور اذعان داشت: نیروهای اداره منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج، انجمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی و تمامی عوامل اطفای حریق با حضور در منطقه نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کردند تا اینکه ساعتی پیش این آتش‌سوزی با موفقیت مهار شد.

وی بیان کرد: مساحت دقیق این آتش‌سوزی و درخت‌های آسیب دیده در آن مشخص نیست، لذا کارشناسان منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام می شوند.

گفتنی است؛ این آتش‌سوزی عصر دیروز در جنگل‌های بلوط، مراتع و پوشش گیاهی کوه منگشت رخ داد که حوالی ساعت ۵ بامداد امروز جمعه کنترل شده بود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.