۱۱ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات عید سعید فطر از موزه‌های گیلان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان شهرود امیرانتخابی گفت: ۱۱ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات عید سعید فطر از موزه‌های گیلان بازدید کردند.

وی در تشریح نقاطی که در تعطیلات عید سعید فطر پذیرای بیشترین تعداد بازدیدکننده بودند افزود: بر اساس گزارش‌ها، قلعه رودخان در ایام تعطیلات عید سعید فطر میزبان بیش از ۵ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

امیرانتخابی با تأکید بر اینکه قلعه رودخان به عنوان بزرگترین دژ نظامی کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: این منطقه در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده به‌طوری‌که رتبه نخست میزان بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه طبق آمار‌های موجود موزه میراث روستایی گیلان با ۳ هزار و ۴۸۶ نفر بازدیدکننده در رتبه دوم قرار دارد ابراز داشت: بر اساس آمار‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان موزه میراث فرهنگی ماسوله با بیش از ۲ هزار و ۸۲ نفر در رتبه سوم تعداد بازدیدکننده قرار دارد.

امیرانتخابی در مورد آمار بازدیدکنندگان از سایر نقاط این استان در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز افزود: موزه تاریخ چای لاهیجان با ۲۴۶ نفر و موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت با ۱۷۰ نفر بازدید‌کننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 وی در مورد موقعیت جغرافیایی و وضعیت گردشگری منطقه قلعه رودخان تصریح کرد: قلعه رودخان در ۲۳ کیلومتری شهر فومن واقع شده و مانند سال‌های گذشته در ایام تعطیلات از لحاظ گردشگری پیشتاز است به طوری‌که در صدر بیشترین بازدید‌کنندگان موزه‌های گیلان قرار دارد.

انتهای پیام/آ

بازدید گردشگران از موزه های گیلان

برچسب ها: موزه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.