رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران گفت: کارکنان اورژانس مازندران در تعطیلات چهار روزه، ۸۷۵ مأموریت تصادفی انجام دادند.

یحیی صالح طبری رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: کارکنان اورژانس مازندران در تعطیلات چهار روزه ۸۷۵ مأموریت تصادفی انجام دادند که از این تعداد ۶۱۹ مصدوم به دلیل شدت جراحت به بیمارستان‌ها اعزام شدند و ۲۵ نفر دیگر نیز در محل حادثه کار‌های درمانی آن‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه اوژانس مازندران در این مدت ۲۱ مأموریت ویژه تصادفی انجام داد، افزود: در این حوادث ۱۴۴ نفر مصدوم شده بودند.

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران گفت: مأموریت ویژه تصادفی  به ماموریت‌هایی اطلاق می‌شود که در آن حادثه رانندگی تعداد مصدومان آن پنج نفر به بالاتر باشد.

صالح طبری همچنین تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی در این تعطیلات را هزار و ۸۲۳ مورد اعلام کرد و افزود: در این مأموریت‌ها ۸۳۸ بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیماری‌های قلبی و تنفسی را بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی مازندران در این مدت عنوان کرد.

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران با اشاره به حجم بالای تردد در جاده‌های مازندران و ترافیک در مسیر‌های منتهی به استان، گفت: این مساله باعث شد تا در برخی مواقع بالگرد اورژانس به پرواز درآید تا خدماتدهی در اسرع وقت به مصدومان انجام شود.

صالح طبری افزود: در این مدت چهار سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد و ۹ بیمار که بیشترشان مصدومان تصادفات جاده‌ای بودند از این طریق به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: هوای آفتابی و دریای آرام سبب شد تا در تعطیلات چهار روزه اخیر، تعداد زیادی از هموطنان به مازندران سفر کنند به طوری که در این مدت علاوه بر حجم بالای ترافیک در جاده‌ها، حتی خیابان‌ها و مسیر‌های منتهی به شهر‌ها از جمله شهر‌های ساحلی نیز با ترافیک پرحجم و سنگین مواجه شود.

انتهای پیام/ م

روز‌های پرکار اورژانس مازندران در تعطیلات گذشته

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.