استاندار لرستان گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل کمک های بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت های سیل در کشاورزی استان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل کمک های بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت های سیل در کشاورزی استان مصوب و از این رقم، یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

  خادمی  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد زیادی از ایستگاه‌های پمپاژ و جاده‌های کشاورزی در سیل از بین رفته که میزان خسارت‌ها در این بخش ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ هکتار از یکهزار و ۸۰۰ هکتار باغات انجیر دچار گل گرفتگی شد که عملیات لایروبی انجام شده و کمتر از ۱۰ هکتار باقی مانده نیز در دست اقدام است.

استاندار لرستان با بیان اینکه تأسیسات آب‌رسانی به باغات و مزارع از مشکلات عمده مناطق سیلزده لرستان بود تصریح کرد: دولت برای هر دستگاه پمپاژ ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و تسهیلات در نظر گرفته اما میزان خسارت‌ها بیش از این است.

خادمی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز ۳۰ میلیون ریال برای هر ایستگاه پمپاژ کمک کرده و برق‌رسانی‌ها دستگاه‌ها نیز آغاز شده است.

وی افزود: حدود ۷ هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت شده و آماده پرداخت تسهیلات هستند که تاکنون ابلاغ نشده در حالی که تسریع در تأمین نقدینگی و کمک بانک‌ها، کمک شایانی به بازسازی مناطق سیل زده خواهد بود.

حدود ۲ هزار ایستگاه پمپاژ آب واقع در مسیرهای رودخانه‌ای استان بر اثر سیل تخریب و مجموع خسارت سیل به استان ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/ ر

تصویب ۲هزار و۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل به کشاورزی لرستان

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.