رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا امروز با برگزاری دیدار‌های رده بندی و فینال به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا امروز شاهد برگزاری دیدار‌های مرحله نهایی خود خواهد بود و بازی‌های رده بندی و فینال آن برگزار خواهد شد تا پرونده رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا بسته شود.  این رقابت ها پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  با طرح فیفا و یوفا آغاز به کار کرد.  

علت برگزاری این رقابت‌ها این بود تا جایگزینی برای بازی‌های دوستانه‌ای باشد که معمولا از جذابیت خاصی برخوردار نبود. در این رقابت‌ها ۴ سطح در نظر گرفته شده که به ترتیب دوازده تیم برتر در رنکینگ جهانی در دسته‌های آن قرار گرفتند و سپس در هر دسته آن قرعه کشی انجام شد تا تیم‌های در چهار گروه ۳ تیمی با هم بازی کنند و در نهایت و در دسته اول  تیم‌های برتر هر گروه در مصاف با یکدیگر در مرحله نیمه نهایی، تیم‌های حاضر در رده بندی و فینال را مشخص کنند.  همچنین تیم‌های دسته‌های پائین‌تر هم با قرار گرفتند در صدر گروه و انجام دیگر بازی‌ها جایگزین تیم‌هایی می‌شوند که در دسته‌های بالاترشان نتوانسته بودند نتایج خوبی بگیرند و پائین‌تر از دیگران ایستاده بودند.

تقابل سه شیر‌ها و سوئیسی‌ها برای عنوان سوم / یاران رونالدو به دنبال دومین جام اروپایی

سوئیس - انگلیس / جدال برای کسب عنوان سوم 

تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و سوئیس قرار است امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه دیدار رده بندی این رقابت‌ها را برگزار کنند. سوئیسی‌ها که در دسته نخست این رقاب ها قرار داشتند عملکرد خوبی از خود نشان دادند و در گروهی که تیم‌های ملی فوتبال ایسلند و بلژیک حضور داشتند به عنوان صدر نشین به مرحله نیمه نهایی رسیدند تا حریف پرتغال، میزبان مرحله نهایی این رقابت‌ها شوند. آن ها، اما در این مرحله موفق نبودند و در شب هت تریک رونالدو با نتیجه ۳ -۱ شکست خوردند تا بخت خود را برای کسب عنوان سومی در رده بندی بسنجند.  

تیم ملی انگلیس پس از عملکرد خوبش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و کسب عنوان چهارمی این رقابت‌ها در مسابقات لیگ ملت‌های اروپا هم عملکرد درخشانی داشت و توانست در گروهی که کرواسی و اسپانیا حضور داشتند به نیمه نهایی برسندو. آن ها، اما در مرحله نیمه نهایی در حالی که تا دقایق پایانی از حریفشان یعنی هلند جلو بودند بازی را در نهایت ۳- ۱ باختند تا بار دیگر برای رسیدن به یک فینال دیگر ناکام باشند.  

تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و سوئیس ۲۵ مرتبه از سال ۱۹۳۳ به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن ۱۷ برد برای انگلیسی‌ها، ۳ برد برای سوئیسی‌ها و ۵ تساوی بوده است. تیم ملی فوتبال سوئیس در نخستین بازی دو تیم در سال ۱۹۳۳، ۴ -۰ باخت و در آخرین دیدار دو تیم هم در سال ۲۰۱۸ با یک گل شکست خورد.  

تقابل سه شیر‌ها و سوئیسی‌ها برای عنوان سوم / یاران رونالدو به دنبال دومین جام اروپایی

پرتغال - هلند/ پسران سرزمین لاله‌های نارنجی در اندیشه تکمیل موفقیت / پرتغال به دنبال دومین جام اروپایی 

تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و هلند قرار است دیدار نهایی لیگ ملت‌های اروپا را از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه به وقت تهران برگزار کنند. یاران رونالدو میزبان این رقابت‌ها در دور پایانی هستند و با توجه به ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر به دنبال کسب یک جام اروپایی دیگر هستند. تیم ملی پرتغال پیش از این و در سال ۲۰۱۶ توانست به عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دست یابد و در این رقابت‌ها هم نمایش خوبی داشته است. آن‌ها در دور نخست بالاتر از لهستان و ایتالیا از گروهشان بالا آمدند و به نیمه نهایی رسیدند ودر آن جا هم از سد سوئیس گذشتند.  

تیم ملی فوتبال هلند در طرف مقابل، اما وضعیت متفاوتی دارد آن‌ها در آخرین جام جهانی غایب بودند، اما با تغییر نسل و تزریق اندیشه‌های نو نتایج خوبی کسب کرده اند. آن‌ها در همین مسابقات در گروهی که تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آلمان قهرمانان دو دوره اخیر جام‌های جهانی حضور داشتند به عنوان صدر نشین به نیمه نهایی رسیدند و در آن جا هم در یک بازی زیبا و حساس سه شیر‌ها را بردند تا فینالیست شوند.  

تیم‌های ملی فوتبال هلند و پرتغال ۱۳ مرتبه به مصاف هم رفته اند که نخستین آن‌ها به سال ۱۹۹۰ باز میی گردد. حاصل تقابل دو تیم در این سال‌ها ۷ برد برای پرتغال، ۲ برد برای هلند و ۴ تساوی بوده است.

تقابل سه شیر‌ها و سوئیسی‌ها برای عنوان سوم / یاران رونالدو به دنبال دومین جام اروپایی  


بیشتر بخوانید:

هلند ۳ - انگلیس ۱ / کامبک فوق العاده پسران سرزمین لاله‌های نارنجی / ناکامی دیگر سه شیر‌ها در نیمه نهایی

هت تریک رونالدو در شب فینالیست شدن پرتغال

قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا انجام شد

استفاده از کمک داور ویدیوئی در لیگ ملت‌های اروپا


انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار