معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع فینال جام حذفی به گونه ای بود، که وزارت تشخیص داد به آن ورود کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداخت حواله نقدی به جای سکه به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: در جلسه‌ای که به صورت افطاری با رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد بودجه‌ای به فدراسیون‌های ورزشی داده شود و به این ترتیب فدراسیون‌هایی که ورزشکاران آن‌ها در جاکارتا چه در بازی‌های آسیایی و چه پاراآسیایی مدال آوری کردند، بودجه‌هایشان در فدراسیون‌ها موجود می باشد. امتیازاتی باید بین فدراسیون‌ها و حتی فدراسیون جانبازان و معلولان تقسیم می‌شد که البته رقم قابل توجهی هم بود. حتی رقمی به فدراسیون نابینایان داده شد و حواله‌ها بین هر فدراسیونی که اعضای ورزشکارانِ آن یا مربیانش که طبق آیین نامه شامل پاداش‌ها می‌شد، پرداخت شده است.

قبل از بازی های جاکارتا قیمت سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود

 داورزنی درباره اینکه چرا قبل از بازی‌های آسیایی از پرداخت سکه به مدال آوران صحبت شد و بعد از بازی‌ها به ورزشکاران قول پرداخت حواله داده شده است، گفت: زمانی که بحث پاداش بازی‌های آسیایی جاکارتا مطرح شد، قیمت سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود. فردای آن روز سکه ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان شد. تا اینکه الآن به ۵ میلیون تومان رسیده است. یعنی منابعی که پیش‌بینی شده بود آن شرایط قبلی را نداشتند. تازه باید گفت هنوز پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و جهانی امسال هم پرداخت نشده است.

از سوی وزارت ۸۰ میلیارد تومان پاداش پرداخت شده است

او درمورد اینکه چرا اصلا اصرار به دادن سکه از سوی وزارت به ورزشکاران وجود داشته است، تصریح کرد: تغییر نوسانات ارز و سکه به یک‌باره ۳، ۴ برابر شد. البته که ما باید منابع را تامین می‌کردیم و ما نیز از خدایمان بود که به قول مان عمل کنیم.

وی ادامه داد: البته این را نیز باید گفت که با توجه به پرداخت همین حواله‌های نقدی هم چیزی حدود ۸۰ میلیارد تومان پاداش داده شده است و وزارت خانه بیشترین تلاشش را کرد تا بیشترین رقم را پرداخت کند. الآن حواله نقدی ۳ میلیون تومان پیش‌بینی شده است که برای یک مدال‌آور طلا مبلغی حدود ۴۸۰ میلیون تومان است.

وعده‌ها باید اصلاح شوند

داورزنی درخصوص اینکه گفته می‌شود ورزشکاران به این تفاوت قیمت بین حواله نقدی و سکه اعتراض دارند، تاکید کرد: این حرفه درستی است. وعده و وعید‌ها باید اصلاح شود. ما در وزارت ورزش این حرف را قبول داریم و نهایت سعی مان را در وزارت ورزش و جوانان انجام می‌دهیم تا بیشترین میزان پرداختی را داشته باشیم.

در موضوع بازی فینال جام حذفی باید ورود می کردیم

داورزنی درمورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در موضوع بازی فینال جام حذفی بین تیم های فوتبال پرسپولیس و داماش گیلانیان خاطرنشان کرد: باید گفت که وزیر ورزش پاسخگوی همه‌ی اتفاقات در درون ورزش است. یک سری اتفاقاتی در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ داد، این اتفاقات در ورزشگاه آزادی و حتی بازی بین تراکتورسازی تبریز و سپیدرود رشت نیز تکرار شد. اما دیدید که وزارت ورزش ورودی به آن‌ها نداشت. اما در این موضوع به خصوص وزارت تشخیص داد به ماجرا ورود کند.

داورزنی در تشریح اتفاقات این بازی اضافه کرد: یک بازی به عنوان فینال جام حذفی و به نام آزاد سازی خرمشهر برگزار شد. همان روزی که بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در اصفهان به اتمام رسید، اعلام شد که بازی در اهواز برگزار می‌شود. ورود ما به این موضوع برای بررسی و ارائه گزارش است هر کسی یک سری اختیاراتی دارد و باید پاسخگو نیز باشد.

داورزنی: باید به ماجرای بازی فینال جام حذفی ورود می‌کردیم

 تلاش می‌کنیم موضوع پرداخت مطالبات باشگاه های سرخابی از سوی حامی مالی ختم به خیر شود

داورزنی درباره اینکه اسپانسر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت‌های یکسانی به این تیم‌ها نداشته است بیان کرد: من این موضوع را هم پیگیری کرده ام که چگونه بین ۲ باشگاه تبعیض قائل شده اند. من این ماجرا را از سعادتمند جویا شدم که خودش هم البته این موضوع را مطرح کرده بود و ماجرا از این قرار است که حامی مالی هر ۲ باشگاه که البته یک نهاد هم است، تفاوت مبلغی را در پرداخت‌ها به ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس قائل شده است. به هر حال متولی این ۲ باشگاه نیز وزارت ورزش و جوانان است و تلاش می‌کنیم این موضوع ختم به خیر شود.


بیشتر بخوانید:

واکنش داورزنی به صحبت‌های عضو هیئت مدیره استقلال

برگزاری جلسه کارگروه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در مجلس

طالقانی: احضار من و بهاروند به کمیته اخلاق منتفی شد/ سازمان لیگ و هیئت فوتبال در فینال حذفی وظایفشان را انجام دادند/ وزارت ورزش به رئیس جمهور گزارش می‌دهد


انتهای پیام/

اظهارات داورزنی در خصوص مسائل مختلف در ورزش کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار