نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نسبت به هم‌حزبی‌های خود از بخت بالایی برای پیروزی در ایالت آیووا در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، نتایج نظرسنجی مشترک شبکه سی ان ان و «دی مونز رجیستر» در ایالت آیووا حاکی از این است که جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا، نسبت به سایر نامزد‌های دموکرات از بالاترین بخت برای پیروزی در این ایالت برخوردار است.

درصد بالایی از حامیان حزب دموکرات در ایالت آیووا اعلام کرده اند به جو بایدن رای می‌دهند. طبق این نظرسنجی، بخت بایدن برای پیروزی در این ایالت ۴۴ درصد است که نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است. نظرسنجی ماه گذشته این مرکز بخت بایدن برای پیروزی در ایالت آیووا را ۳۲ درصد اعلام کرده بود.

این در حالی است که بخت برنی سندرز، سناتور ورمونت برای پیروزی در این ایالت از ۱۶ درصد فراتر نمی‌رود. الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست با ۱۵ درصد و پیت بودجج، شهردار ساوت بند با ۱۴ درصد در رتبه‌های بعدی این نظرسنجی قرار دارند.

کاملا هریس، نماینده دموکرات کالیفرنیا با ۷ درصد، بتو او رورک، نماینده دموکرات سابق تگزاس و امی کلوبوچار، نماینده دموکرات مینه سوتا با ۲ درصد از بخت چندان بالایی برای پیروزی در ایالت آیووا برخوردار نیستند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد فاصله امتیاز بایدن و سندرز از ماه مارس سال جاری میلادی افزایش یافته است. تفاوت درصد حمایت از بایدن و سندرز در ماه مارس به ترتیب ۲۷ و ۲۵ درصد بوده و در نظرسنجی ماه جاری، به ۴۴ در برابر ۱۶ درصد رسیده است.

این نظرسنجی در تاریخ ۲ تا ۵ ژوئن با شرکت ۴۳۳ رای دهنده دموکرات با حاشیه خطای ۴.۵ درصد در ایالت آیووا انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار