رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری اخیر خود از برخورد با رسانه‌های به قول خودش «دروغ‌پرداز» و افرادی که برای این رسانه‌ها کار می‌کنند، خبر داد.

ترامپ به جنگ رسانه‌هایی به قول خودش دروغ‌پرداز می‌رود به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پیام توئیتری اخیر خود از برخورد با «رسانه‌های فاسد» و پوشش غلط اخبار و همچنین افرادی که در این رسانه‌ها کار می‌کنند، خبر داد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «می‌دانم اصلا در شأن ریاست‌جمهوری نیست که به برخورد با رسانه‌های فاسد و یا افرادی که برای این رسانه‌ها کار می‌کنند، بپردازد - زمانی که اظهارات دروغینی درباره من یا دولت ترامپ سرهم می‌کنند. مشکل آن است که وقتی برخورد نمی‌کنی مردم اخبار دروغ را باور می‌کنند. پس ما باید برخورد کنیم!»

پیش از این نیز ترامپ بار‌ها از برخورد با رسانه‌های فاسد سخن گفته بود. وی در سخنرانی خود در مراسم ۷۵اُمین سالگرد پیاده‌سازی نیرو‌های متفقین در شمال فرانسه در جنگ جهانی دوم وعده داد حتما با «رسانه‌های فاسد» برخورد جدی خواهد کرد. ترامپ اوایل هفته جاری نیز گفت در سفر خود به انگلیس گروه‌های بزرگی از معترضان سفر او به این کشور اروپایی را ندیده است و تاکید کرد همه گزارش‌هایی که رسانه‌ها از این اعتراضات منتشر کرده‌اند «اخبار جعلی بوده است». هفته گذشته نیز، گزارش‌هایی را که نشان می‌داد او مگان مرکل، همسر هری نوه ملکه انگلیس را «حال به هم زن» توصیف کرده است شایعه خواند و گفت آن‌ها کار «رسانه‌هایی که اخبار دروغ تولید می‌کنند» به ویژه سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز است.

روابط میان ترامپ و رسانه‌ها از مدت‌ها پیش پرتنش بوده است. بر اساس اطلاعات هافینگتن پست، در دوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، او حدود ۴۳ بار خشم خود را نسبت به آنچه که آن‌ها را گزارش‌های ناعادلانه می‌خواند، ابراز کرده است. در طول سال جاری میلادی نیز ترامپ در چندین پیام توئیتری این باور را که امروز بیش از هر زمان دیگری رسانه‌ها غیرقابل اعتماد هستند تکرار کرده است. در میان همه رسانه‌های خبری به ویژه نیویورک تایمز قرار دارد که رسانه مورد غضب دونالد ترامپ است و آن را «دشمن واقعی مردم» می‌نامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار