رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان مهریز گفت: نخستین نمایشگاه اسمبلاژ از فردا به مدت ۱۰ روز د در نگارخانه آفرینش مهریز برپا می‌شود.

حسن زارعیان رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: نخستین نمایشگاه اسمبلاژ شهرستان مهریز از فردا ۲۰ خردادماه به مدت ۱۰ روز د در نگارخانه آفرینش مهریز برپا می‌شود.

زارعیان افزود: در  این نمایشگاه  آثار محمد رضا غنیمت که اولین مدرس نقاشی تخصصی و تولید کننده دستگاه پرس در استان یزد به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: تجربه‌های حجمی محمدرضا غنیمت در این نمایشگاه مشخصاً با خصلت‌های هنر مدرنیستی نزدیکی پیدا می‌کند، به لحاظ زیبایی شناسی نیز از تصویر واقع نما فاصله می‌گیرد و در رویکردی انتزاعی ساختار خود را شکل می‌دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان مهریز هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی با چگونگی استفاده از وسایل دور ریز و ترویج  فرهنگ اصیل ایرانی دانست.

وی ادامه داد: اسمبلاژ یک هنر جفت و جور کاری و خلق آثار سه بعدی از طریق اتصال اشیای متفرقه و قراضه‌های آهن به یک دیگر است که باعث ایجاد و خلق یک اثر هنری منحصر به فرد خواهد شد، به طوری که هنرمند با خلاقیتی که دارد به آن اثر روح و جان هنری می‌دمد و هر کدام از این آثار گفتمان فرهنگی و هنری خاصی را بیان می‌کند.

زارعیان با بیان اینکه ۴۰ درصد از فروش آثار نمایشگاه اسمبلاژ به خانه سالمندان مهریز اهدا می‌شود گفت: این نمایشگاه تا ۳۰ خردادماه همه روزه به جز روز‌های جمعه از صبح‌ها از ساعت ۹-۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶-۲۰ برای بازدید علاقمندان در نگارخانه آفرینش مهریزاداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز  دایر است.

انتهای پیام/ غ

نخستین نمایشگاه اسمبلاژ در شهرستان مهریز برپا می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.