مالیات دهندگان هر چه زودتر اظهارنامه مالیاتی خودرا تکمیل و ارائه دهند.

نباتی مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار مؤدی اشخاص حقیقی در استان داریم و با توجه به آمار‌های واصله از سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون کمتر از ۱۰ درصد اشخاص حقیقی مشمول استان، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۷ خود را ارائه نموده اند.

وی با اشاره به اینکه از کلیه مؤدیان مالیاتی مذکور خواهشمندیم جهت برخورداری از مشوق‌های مالیاتی و عدم تعلق جرایم قانونی، نسبت به ارسال اظهارنامه صرفاً الکترونیکی خود از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام نموده افزود: انجام این کار را به روز‌های پایانی خردادماه موکول نکنند تا در صورت هرگونه مشکل در فرایند ارسال اظهارنامه و یا کد اقتصادی، زمان کافی جهت رفع آن داشته باشند.

نباتی با بیان اینکه مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۷، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۶ به صورت مقطوع و با میزان مالیات قطعی تا ۲۵ میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: برای مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ مؤدیان محترم مالیاتی با میزان مالیات قطعی بین ۲۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال با ۵ درصد افزایش، مؤدیان محترم مالیاتی با میزان مالیات قطعی بیش از ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال با ۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مؤدیان محترم مالیاتی با میزان مالیات قطعی بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال با ۱۵ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.

نباتی بیان کرد: بایستی توجه داشت که موارد ذکر شده مربوط به مؤدیان مالیاتی می‌باشد که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۷ از مبلغ ۸,۲۸۰ میلیون ریال بیشتر نباشد.

 مدیر کل امور مالیاتی استان عنوان کرد:  با توجه به تمهیدات صورت گرفته جهت رفاه حال صاحبان محترم مشاغل و همچنین مدت محدود باقی مانده تا پایان خردادماه، از کلیه صاحبان محترم مشاغل خواهشمندیم در اسرع وقت با مراجعه به سامانه اعلام شده، تمایل به استفاده از شرایط دستورالعمل را اعلام و یا نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند تا بتوانند از تسهیلات و معافیت‌های پیش بینی در قانون بهره‌مند کردند.

انتهای پیام / ط ا

  وجود ۲۷ هزار مؤدی اشخاص حقیقی در استان

 

برچسب ها: مالیات ، اظهار نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.