معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: به منظور رونق تولیدات صنایع دستی در اردبیل و انسجام بیشتر این فعالیت‌ها در استان اطلس جامع صنایع دستی استان اردبیل تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور رونق تولیدات صنایع دستی در اردبیل و انسجام بیشتر این فعالیت‌ها در استان اطلس جامع صنایع دستی استان اردبیل تهیه می‌شود.

وی گفت: آموزش رشته‌های متنوع صنایع دستی در مراکز آموزشی سطح استان و تحقیق و پژوهش در زمینه هنر‌های صنایع دستی استان نیز از جمله برنامه‌های آتی ما در این حوزه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اهمیت شناسایی و احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در استان اردبیل بیان داشت: در راستای این هدف احیای هنر اوجاق قراقی که از هنر‌های اصیل و بومی عشایر منطقه است در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره آموزشی آن فراهم شده است.

گلمغانی زاده ادامه داد: کمک به تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی استان، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی جهت بازاریابی و ایجاد بانک اطلاعاتی و سایت‌های تجاری صنایع دستی از جمله مواردی است که به صورت ویژه مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی با تاکید بر اهمیت بسته بندی محصولات صنایع دستی اضافه کرد: در این زمینه همکاری‌های لازم با مراکز تحقیقاتی جهت بسته بندی مناسب محصولات صنایع دستی به منظور ارایه بهتر در بازار‌های مختلف در حال انجام است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: مواد اولیه مورد نیاز در صنایع دستی استان عمدتاً بومی بوده و تنها درصد محدودی از خارج از استان تامین می‌شود به همین منظور می‌توان زمینه‌های رشد صنایع دستی استان را فراهم نموده و آنرا به یکی از قطب‌های توسعه استان از جهت درآمد اقتصادی، اشتغالزایی و حفظ هویت ملی و ارزش‌های فرهنگی و هنری تبدیل کرد.

وی ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان را از برنامه‌های اصلی معاونت میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: تهیه پرونده شهر ملی گلیم عنبران نیز بعد از انجام اقدامات اولیه در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در اردبیل

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.