مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: مشکل بی‌آبی با وجود بارندگی‌های بهاره در بسیاری از روستا‌های استان بر قوت خود باقی است.

بی‌آبی هنوز در روستا‌های یزد برجاست/آبرسانی سیار به ۳۳۰ روستابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد فاتحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد اظهار داشت: در اواخر زمستان و بهار امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان یزد بودیم و خوشبختانه وضعیت بسیاری از روستا‌ها بهتر شد، اما در بسیاری دیگر از روستا‌ها نیز مشکل کم‌آبی هنوز بر قوت خود باقی است.

وی با اشاره به منابع آب روستایی عنوان کرد: در روستا‌ها همه مردم چشم امیدشان به بارش رحمت الهی است و اگر بارش‌ها کافی نباشد، میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی محدود می‌شود.

فاتحی با بیان اینکه تعداد کمی از روستا‌های استان از آب انتقالی بهره‌مند هستند، افزود: روستا‌های استان اغلب از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌کنند و اگر بارش‌ها کافی نباشد، مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ روستای استان از آب انتقالی بهره‌مند هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۳۳۰ روستای استان یزد آبرسانی سیار می‌شوند و حجم آبرسانی انجام شده به آنها، ۲۵۰ هزار مترمکعب در طول سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: تلاش ما ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی است و در حال حاضر ۳۰ مجتمع در حال احداث است ضمن اینکه تلاش شده مجمع‌های آبرسانی به نحوی طراحی شود که بتوانند از خطوط انتقال آب نیز بهره‌مند شوند.

فاتحی، منابع آبی شامل چشمه، چاه و قنات در روستا‌های استان یزد را ۳۷۸ مورد اعلام کرد و بیان داشت: ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت روستا‌های استان باید از این منابع استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، استاندارد سرانه مصرف آب در روستا‌ها را ۱۵۰ لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این میزان اکنون ۱۸۰ لیتر در روز است بنابراین لازم است علاوه بر انجام اقدامات لازم برای آبرسانی، فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب در روستا‌ها نیز انجام شود.

منبع مهر

انتهای پیام/ف

مشکل بی‌آبی با وجود بارندگی‌های بهاره بر قوت خود باقی است

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۰:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
ما موندیم مردم آب از کنتور نمی گیرن ولی قبوض آب براشون صادر میشه این یعنی چه آقای مسئول لطفا پاسخگو باشید
آخرین اخبار