فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیز داری مازندران منطقه ساری گفت: گزارشی مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های مازندران در سال ۹۸ نداشتیم.

سرهنگ خورشیدی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیز داری مازندران منطقه ساری در گفت و گو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه گزارشی مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های مازندران در سال ۹۸ نداشتیم، گفت: ۱۱۰ هکتار از جنگل‌های مازندران پارسال دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: میزان آتش سوزی در سال ۹۷، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ یک سوم کاهش داشته است.

سرهنگ خورشیدی با بیان اینکه روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی می‌تواند فجایع و خسارات زیادی به بار بیاورد، از مردم خواست در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

وی گفت: همه کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی را دارند، اما همه مردم باید دست به دست هم دهند تا موضوع آتش در عرصه‌های طبیعی کنترل شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیز داری مازندران منطقه ساری افزود: بیشترین عامل آتش سوزی، عامل انسانی و خاموش نکردن آتش از سوی گردشگران یا شکارچیان است.

سرهنگ خورشیدی گفت: وجود بطری‌های شیشه‌ای هم در جنگل‌ها می‌تواند از علت‌های وقوع آتش سوزی باشد، زیرا برخورد آفتاب به بطری می‌تواند آتش ایجاد کند.

مازندران ۹۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و هر هکتار سالانه اکسیژن ۱۰ نفر را تامین می‌کند، آتش سوزی جنگل‌ها نه تنها حیات گونه‌های گیاهی، بلکه حیات انسان‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ م

سال ۹۸، بدون آتش سوزی در جنگل‌های مازندران

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.