مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس آمار اولیه، مردم استان چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

افزایش ۵۰ درصدی زکات فطره امسال نسبت به پارسالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی با اعلام اینکه تا کنون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم هم استانی به کمیته امداد پرداخت شده است گفت: زکات جمع آوری شده به حساب خانوار‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی  افزود: به منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

دبیر شورای زکات استان بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت و گره گشایی از مشکلات نیازمندان بیان کرد: در توزیع زکات فطره به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای شده است.

لطفی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی زکات فطره امسال نسبت به پارسال گفت: در سال گذشته ۲ میلیارد و نهصد میلیون تومان زکات فطریه توسط دبیرخانه شورای زکات ثبت و بین خانوار‌های نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از همکاری و تعامل سازمان‌های دولتی و نهاد‌های حمایتی در جمع‌آوری زکات فطره مردم، تصریح کرد: امسال نیز با سیاست‌گذاری درست در جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات به خوبی جمع‌آوری کردند.

وی در پایان با بیان اینکه کار جمع آوری زکات فطریه همچنان در پایگاه‌های مستقر در ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: آن دسته از هم استانی‌هایی که هنوز فطریه خود را پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند این واجب الهی را در دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و یا از طریق شماره گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۰۷۷# روی تلفن همراه خود پرداخت کنند.

انتهای پیام/م

فطریه جمع آوری شده در اسرع وقت به دست خانوارهای نیازمند رسید

برچسب ها: کمیته امداد ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.