معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از ارائه انواع بسته‌های حمایتی به صنعتگران صنایع دستی استان خبر داد.

شکراله قاسمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به حمایت‌های مجدانه از صنعتگران صنایع دستی گفت: در راستای این حمایت‌ها اقدامات زیادی انجام شده که از این جمله؛ می‌توان به تجهیز خانه‌های صنایع دستی فعال در سطح استان و استقرار صنعتگران، ایجاد فروشگاه عرضه مواد اولیه صنایع دستی و استفاده از ماکت صنایع دستی بومی استان در المان‌های شهری به منظور معرفی مصنوعات می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های ملی، بین المللی، فصلی و دائمی جهت بازاریابی و فروش تولیدات صنعتگران، احداث بارچه‌های دائمی و موقت، اجرای قانون بیمه صنعتگران صنایع دستی، اجرای قانون مستمری بگیران، اعطاء تسهیلات کم بازده خانگی و کارگاهی و نیز برگزاری همایش قدردانی از پیشکسوتان صنایع دستی از دیگر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان صنایع دستی استان می‌توان برشمرد.

قاسمی با اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت‌های این حوزه بیان داشت: شناسایی صنایع دستی خانگی و کارگاهی و صنعتگران توسط کارشناسان صنایع دستی مستقر در ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها و معرفی آن‌ها به اداره کل جهت دریافت یکی از مجوز‌های ۴ گانه، نظارت بر ارتقا تولیدات صنایع دستی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی در این جهت، شناسایی رشته‌های جدید صنایع دستی و مصوب کردن آن‌ها بسته‌های فرهنگی مانند چاب بروشور و کتابچه از جمله اقدامات در خصوص ساماندهی فعالیت‌های صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: آموزش‌های کوتاه مدت عمومی در دوره‌های ۱۰۰ ساعته برای عموم و آموزش‌های تخصصی ۷۲ ساعته برای صنعتگران به صورت رایگان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: خوزستان صنایع دستی متنوعی دارد که به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، پاکستان، چین و عراق از طریق گمرات آبادان، خرمشهر و شلمچه صادر می‌شود.

انتهای پیام/گ

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.