رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نتیجه آزمایش ۸۳۱ نفر از بیماران مشکوک تنفسی مثبت اعلام شده است که ۷۱۵ مورد از این بیماران مربوط به کاشان و ۱۱۶ مورد مربوط به آران‌وبیدگل است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان آمار مبتلایان کرونا ویروس جدید، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نتیجه آزمایش ۸۳۱ نفر از بیماران مشکوک تنفسی مثبت اعلام شده است که ۷۱۵ مورد از این بیماران مربوط به کاشان و ۱۱۶ مورد مربوط به آران‌وبیدگل و شامل ۵۰۰ نفر مرد و ۳۳۱ نفر زن هستند.

او با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش ۳۶۳ نفر منفی بوده است، ادامه داد: در زمان حاضر ۳۲۴ بیمار داریم که ۳۰۲ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سایرین در آران‌وبیدگل بستری هستند، یک‌هزار و ۷۰۷ نفر تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با توضیح درباره طرح غربالگری، اضافه کرد: این طرح همچنان در منطقه کاشان ادامه دارد و تا کنون نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت برابر با ۳۷۰ هزار نفر از مردم دو شهرستان از سوی نیرو‌های حوزه بهداشت با همکاری بسیج غربالگری شدند و تیم‌های نظارتی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به صورت دقیق بر این طرح نظارت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: از همکاری خوب مؤسسه‌های خیریه درمانی که در بحران کرونا موجب شدند بار مرکز‌های دولتی و بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کند، تشکر می‌کنم.

مروجی با اشاره موازین بهداشتی حرفه‌ای در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، افزود: اقدام‌های کنترلی بهداشت محیطی در سطح معابر عمومی و اماکن خاص مانند عابر بانک‌ها با قدرت و قوت در حال ادامه است و از همکاری خیرین، اصناف و سایر اقشاری که در این راه کمک کردند، قدردانی می‌شود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.