در چارچوب همکاری‌های صهیونیست‌ها با تروریست‌های سوری، ­هیئتی از معارضان دولت سوریه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به تل‌آویو سفر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی رای الیوم نوشت: هیئتی از معارضان سوری با هدف تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها، از تل‌آویو دیدار کرد. ایدی کوهن، خبرنگار اسرائیلی، با افشای این سفر، ویدئویی از دیدار خود با عصام زیتون، رئیس هیئت معارضان سوری، منتشر کرد. عصام زیتون بار‌ها به اسرائیل سفر کرده است. معارضان دیگری نظیر کمال اللبوانی، عبدالجلیل السعید و ... نیز به اسرائیل سفر کرده‌اند. اسرائیل پذیرای ده‌ها معارض سوری زخمی بوده است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به عیادت برخی از آن‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل رفته است.

ایدی کوهن اعلام کرد: این هیئت با مقامات اسرائیلی درباره طرح صلحی موسوم به «ابتکار سوری-اسرائیلی» گفتگو خواهد کرد.

زیتون در دیدار با کوهن در تل‌آویو به ذکر جزئیاتی درباره این طرح با «هدف حل و فصل بحران سوریه» پرداخت. عصام زیتون گفت سفر وی به فلسطین اشغالی در چارچوب برنامه مشخصی نیست، اما ایده این ابتکار در اختیار مقامات صهیونیست قرار خواهد گرفت که از مهمترین بند‌های این ابتکار: «قرار دادن سوریه تحت قیمومیت بین‌المللی و تقسیم این کشور به چند استان در دوره انتقالی و همچنین حل و فصل همه مسائل امنیتی، جمع‌آوری اسلحه، اعمال قانون و برقراری ثبات در دوره انتقالی است».

شایان ذکر است، رژیم صهیونیستی اخیرا اذعان کرده است اسلحه در اختیار معارضان سوری قرار داده است تا بتوانند با ارتش سوریه مبارزه کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار