فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: برقراری امنیت پایدار مردمی اولین ماموریت سپاه در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار حسین رجبی در اجلاسیه شهدای شهرستان سنندج گفت: این امنیت باید توام با احساس امنیت برای مردم استان باشد و بسیاری از اقدامات این سپاه در راستای تحقق این هدف بکار گرفته می‌شود.

وی افزود: سپاه به امنیت پایدار و معیشت پایدار اهمیت می‌دهد و خدمات خود در استان را در این راستا انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه محرومیت زدایی کمک به توسعه استان سازندگی و مردم یاری از دیگر ماموریت‌های سپاه است که در حد بضاعت به آن می‌پردازیم اضافه کرد: در هشت سال گذشته بیش از ۶ هزار پروژه در مناطق محروم اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک سوم جمعیت استان در سنندج ساکن هستند گفت: به تناسب جمعیت شهرک‌های اقماری این شهر به آن‌ها خدمات ارائه نشده است که تلاش می‌کنیم با انجام طرح‌های محرومیت زدایی، مشکلاتی از ساکنین این مناطق حل شود.

سردار رجبی اضافه کرد: سپاه در طرح کرامت ۲ به مسئولان برای بهبود معتادان از مشاوره تا درمان و کار فرهنگی کمک شده و اقدامات جدی انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون زائر راهیان نور در هشت سال گذشته در قدمگاه شهیدان کردستان حضور یافتند یادآور شد: در این راستا تعداد زائرسرا‌های کردستان از ۵۰۰ زائرسرا به سه هزار و ۵۰۰ زائرسرا افزایش پیدا کرده است.

سرداررجبی با اشاره به دیگر فعالیت‌های سپاه اظهار داشت: در کمک به زلزله زدگان اولین استانی بودیم که در زمینه اسکان موقت به تعهدات خود عمل کردیم و در لرستان هم برای کمک به سیل زدگان حضور یافتیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: یک هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی در کردستان به ما ابلاغ شده که برای ارایه خدمات بهتر به مردم مرز نشین کردستان این تعداد را تا ۲ هزار طرح افزایش داده ایم.

امام جمعه موقت شهر سنندج هم در این اجلاسیه با بیان اینکه سپاه رکن رکین نظام و یادگار امام راحل است اظهار داشت: امینت پایدار ما در هر جای کشور مرهون زحمات این عزیزان است.

ماموستا سید احسن حسینی اضافه کرد: ‏سپاه مدافع مظلوم و علیه ظالمین، ضد تروریست خار دشمنان و امید مستضعفان بوده و‬ در قلب مردم جای دارد.

کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان یکی از مهمترین رویدا‌های فرهنگی و ارزشی که با هدف ترویج وانتقال فرهنگ ایثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شناخت سبک زندگی شهدا اواخر خرداد ماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان در سنندج

برچسب ها: سپاه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.