عاملی گفت: کشور‌های آسیایی عضو اسکاپ به دنبال برطرف کردن نگاه‌های سلطه آمیز در جهان هستند.

عاملیبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم دیدار با جاباناه دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد -اسکاپ و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد که عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل متحد است که در چارچوب همکاری‌های بین المللی کار می‌کند.

وی ادامه داد: نشست اسکاپ که در حوزه اقتصادی و تجاری است در تهران و ذیل سند روابط علمی و فناوری بین المللی برگزار می‌شود.

عاملی با اشاره به اهمیت نشست منطقه‌ای اسکاپ گفت: اسکاپ ۶۲ عضو دارد و ظرفیتی مهم برای کشور‌های آسیا و اقیانوسیه در زمینه‌های علمی و فرهنگی است.

افزایش ۵۹ برابری مقالات ایرانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف علمی گفت: سال ۵۷ تنها هزار مقاله در کشور تولید می‌شد، اما هم اکنون تعداد مقالات ایران ۵۹ برابر شده است و این به معنای توسعه علمی و دانش در کشورمان است.

وی درباره همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه اسکاپ اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقت کرد در ۲ محور با اسکاپ کمک کند؛ نخست سیاست گذاری در حوزه علم و فناوری و دیگری ایجاد شبکه‌های موسسات شرکت‌های دانش بنیان.

حجت الاسلام و المسلمین  عاملی با اشاره به نقش سازمان ملل متحد در توسعه فضای آرام در جهان اظهار کرد:‌ سازمان ملل متحد وظیفه ایجاد فضایی آرام در جهان را بر عهده دارد، اما متاسفانه نتوانسته است در این حوزه به خوبی عمل کند به طوری که تعداد کشته شدگان قرن بیستم ۱۲ برابر بیشتر از کشته‌شدگان قرن نوزدهم بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به کمک علم و فناوری می‌توان فضای جهانی را مدیریت کرد و به کمک این ظرفیت موانع و محدودیت‌ها را از پیش پای کشور‌ها برداشت.

وی درباره نقش کشور‌های آسیایی بیان کرد: کشور‌های آسیایی باید بتوانند با بهره‌گیری از علم و دانش خود مشکلات جهانی را برطرف کنند، غرب با محوریت امریکا به دنبال گسترش سلطه ظلمانی در جهان است و باید این سیاست سلطه آمیز از میان برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.