هفته سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی شهر‌های ارومیه و اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان قرار است در هفته سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال با تیم‌های ملی والیبال استرالیا، پرتغال، فرانسه، روسیه، لهستان و کانادا در شهر‌های ارومیه و اردبیل رو به رو شود. این نختسین مرتبه‌ای نیست که کشورمان میزبانی رقابت‌های والیبال را بر عهده دارد.  

والیبال ایران در سال‌های پیش میزبانی‌های مختلف را در والیبال بر عهده داشته است، اما از سال ۲۰۱۱ و با رشد چشمگیر والیبال ایران و کسب نتایج درخشان بالطبع میزبانی ایران در این رشته بشتر و مهم‌تر شد.  

کشورمان پیش از سال ۲۰۱۱ تنها یک مرتبه و در سال ۱۹۹۹ میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را بر عهده داشت که تیم ملی والیبال کشورمان در آن رقابت‌ها نتوانست حتی به جمع چهار تیم پایانی آن  رقابت‌ها برسد. اما در سال ۲۰۱۱ که مرتبه‌ای دیگر میزبانی این رقابت‌ها برعهده ایران شرایط بسیار متفاوت بود و ملی پوشان کشورمان توانستند برای نخستین بار قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند. این رقابت‌ها در تهران برگزار شد و تاثیر مهمی در ادامه روند رشد والیبال کشورمان داشت.  

تهران، اما در ادامه یکبار دیگر هم میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا بود که در پایان قهرمانی آن به ژاپن رسید این رقابت‌ها هم در سال ۲۰۱۵ و به میزبانی شهر تهران برگزار شد.  

تهران همچنین علاوه بر رقابت‌های قهرمانی آسیا و رده‌های پایه در بخش‌های مختلف، از سال ۲۰۱۳  هر سال میزبانی یک هفته از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۸ و در ورژن جدید این رقابت‌ها که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار شد میزبانی تیم‌های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی را بر عهده داشت و توانست هر ۳ تیم را شکست دهد.  

مسئولان والیبال ایران، اما در اقدامی کاملا صحیح و حساب شده میزبانی این رقابت‌ها را در سال ۲۰۱۹ در شهر تهران بر عهده نگرفتند و شهر‌های ارومیه و اردبیل را، آن هم برای میزبانی دو هفته این رقابت‌ها معرفی کردند.  

این انتخاب و تصمیم از طرف مسئولان چند اتفاق مهم را در پی داشت. اول آن که والیبال به نخستین رشته توپ و توری تبدیل شد که میزبانی یک رویداد بسیار مهم بین المللی را در شهری غیر از پایتخت عهده دار می‌شود و علاوه بر آن به توسعه و رشد امکانات، تیم‌ها، هیات‌ها و ... کمک شایانی می‌کند. همچنین هواداران والیبال در این شهر‌ها زبان زد همه هستند و حتی به قول سرپرست فدراسیون والیبال یکی از دلایل اعطای دو میزبانی به ایران برای رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال همین بوده است. حضور همین هوادارن آن هم در حالی که تیم ملی والیبال کشورمان یکی از بهترین شروع هایش در این رقابت‌ها را داشته است می‌تواند کمک زیادی برای نهایی شدن حضور ایران در دور پایانی این رقابت‌ها داشته باشد.  

حمیدی: گرفتن میزبانی در شهر‌های مختلف نکات مثبتی را در پی دارد

جمشید حمیدی  کارشناس والیبال کشورمان درباره اعطای میزبانی به شهر‌های ارومیه واردبیل گفت: میزبانی رقابت‌های والیبال آن هم در این سطح در شهر‌های مختلف می‌تواند نکات مثبتی را در پی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به ورود تکنولوژی‌ها به آن شهر‌ها، ایجاد هیجانات اجتمایی و جذب سرمایه جوان‌ها به والیبال اشاره کرد.  

او افزود: وقتی به شهر‌های مختلفی که میزبانی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال را بر عهده داشته اند نگاه می‌کنید نکات جالبی را می‌بینید. به طور مثال ژاپنی‌ها بازی هایشان را در شهر‌های مختلف برگزار می‌کنند تا هم مسائل گردشگری را گشترس دهند و هم موجب رشد این ورزش و گسترش آن در همه قسمت‌ها بشوند.

حمیدی ادامه داد: در مجموع هدف لیگ جهانی از اعطای میزبانی به کشور‌ها مختلف و در مجموع برگزاری رقابت‌های لیگ ملت‌ها دقیقا همین مسئله است که این ورزش گسترش داشته باشد. تصور می‌کنم فدراسیون والیبال کشورمان درباره گرفتن حق میزبانی برای ارومیه و اردبیل کار خوبی انجام داد و گام مثبتی برای والیبال برداشت.  

فلاحی:سالن رضا زاده از هر لحاظ متناسب استاندارد‌های بین المللی است

نادر فلاحی رئیس هیات والیبال اردبیل درباره آخرین وضعیت این شهر برای میزبانی هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: همه کار‌ها انجام شده است و ستادی هم تشکیل شد تا کار‌ها به خوبی پیش برود.  

او افزود: سالن رضا زاده از هر لحاظ در حد استاندارد‌های بین المللی است و در آن آخرین ورژن کف پوش‌ها به کار گرفته شده است. همچنین جایگاه تماشاچیان آماده است.

فلاحی ادامه داد: برای برگزاری هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مسائل فنی و داخلی زمین بر عهده هیات والیبال و فدراسیون است، اما نظارت بر عهده فدراسیون جهانی است. خوشبختانه نقاط ضعف را بر طرف کرده ایم و آماده برگزاری این رقابت‌ها هستیم.  

فلاحی رئیس هیئت والیبال  اردبیل در خصوص هزینه‌های صورت گرفته و زیبا سازی‌ها عنوان داشت: از آن جا که محل اقامت تیم‌ها در سرعین است تمام کار‌های پاکسازی و زیبا سازی مسیر شهر تا محل اقامت انجام شده است و همه دست به دست هم دادند تا شرایط خوبی را به وجود بیاورند. همچنین باید درباره هزینه‌ها بگویم از آن جایی که به غیر از این میزبانی قرار است اجلاس گردشگری  اکو از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ همین ماه در شهر ما برگزار شود برخی هزینه‌ها مشترک است. اما باید بگویم که حامیان خوبی پا به میدان گذاشتند تا به خوبی میزبانیمان را انجام دهیم.  


بیشتر بخوانید:

آمار ملی پوشان ایران در لیگ ملت‌های والیبال / ایرانیان در صدر بهترین‌ها

تیم ملی والیبال ایران به تهران بازگشت/ مسئولان ورزش در خواب!

عبادی پور: نمی‌توان قول صعود داد/ مهم نیست که کسی توجهی به والیبال دارد یا نه


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار