رسانه‌های انگلیسی در ادامه تحرکات سیاسی اخیر آمریکا و دولت این کشور، دست به خبرسازی عجیبی علیه حزب‌الله لبنان زدند.

فضاسازی جدید انگلیس علیه مبارزان مقاومت/کشف انبار مخفیانه حزب‌الله لبنان در لندن؟به گزارش گروه بین‌اللمل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه فضاسازی سیاسی و رسانه‌ای آمریکا و کشور‌های اروپایی برای اعمال فشار به حزب‌الله لبنان یک روزنامه انگلیسی در ادعایی عجیب مدعی شد نیرو‌های امنیتی این کشور ۴ سال پیش یک انبار مواد شیمیایی متعلق به حزب‌الله لبنان را در حومه شهر لندن، پایتخت انگلیس، کشف کردند.

روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد: «پلیس و نیرو‌های امنیتی این کشور درست چند ماه پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۵، یک انبار مخفی بزرگ از مواد شیمیایی حزب‌‎الله لبنان در حومه شمالی شهر لندن کشف کردند». اولین بار است که این ادعای انگلیس رسانه‌ای می‌شود.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به این که نیترات آمونیوم در ساخت مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز کاربرد دارد مدعی شد: «نزدیک به ۳ تُن نیترات آمونیوم، جاسازی‌شده در کیسه‌های یخی، در این انبار مخفی کشف شده است».

دیلی‌تلگراف همچنین مدعی شد: «یک منبع امنیتی که نخواسته نامش فاش شود، گفت سرویس امنیتی ام‌آی ‍۵ مستقلاً و در ارتباط با همکاران بین‌المللی خود موفق شد این تهدید خرابکارانه ایران و نائبانش در انگلیس را خنثی کند».

انتشار چنین گزارش ساختگی در این برهه از زمان به دلایل مختلفی حائز اهمیت است. اوایل سال جاری میلادی دولت انگلیس سرانجام تحت فشار‌های دولت آمریکا فعالیت‌های شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را ممنوع و این سازمان را «گروهی تروریستی» اعلام کرد. تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به سرعت با استقبال رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا مواجه شد.

اما این تصمیم دولت انگلیس با مخالفت‌های داخلی نیز روبه‌رو شد. سخنگوی حزب کارگر انگلیس اعلام کرد دولت برای اینکه نشان دهد این تصمیم علیه حزب‌الله، ناشی از بلندپروازی‌های سیاسی وزیر کشور نیست، باید دلایل محکمی برای این اقدام خود ارائه دهد.

دولت انگلیس در حالی همصدا با آمریکا تلاش دارد تا با این فضاسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی برچسب «تروریستی» به حزب‌الله لبنان بچسباند که حزب‌الله لبنان هم‌اکنون بخش مهمی از ساختار قدرت در لبنان است. جریان مقاومت با محوریت حزب‌الله بهار سال گذشته موفق شد ۶۸ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را کسب کند و جناح اکثریت تشکیل دهد. حزب‌الله حتی در کابینه دولت لبنان نیز دارای کرسی وزارتی است و هم‌اکنون چند وزیر در کابینه دولت دارد.

همچنین برای درک بهتر فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی اخیر دولت‌های غربی علیه حزب‌الله لبنان و محور مقاومت باید در نظر داشت که آمریکا، انگلیس، و دیگر کشور‌های غربی همراه با متحدان مرتجع غرب آسیا خود، طی ۸ سال گذشته با حمایت همه‌جانبه سیاسی و نظامی از گروه‌های تروریستی در سوریه و صرف هزینه‌های هنگفت به دنبال سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بودند، اما با ایثار و هوشمندی محور مقاومت این طرح آن‌ها با شکست سنگین و راهبردی مواجه شد.

مبارزان حزب‌الله لبنان طی سال‌های گذشته یکی از مهمترین حامیان نظام سوریه در مبارزه با انواع و اقسام گروه‌های تروریستی چندملیتی بودند و نقشی کلیدی در شکست و انهدام سازمان‌های تروریستی و حفظ نظام سوریه و ماندگاری دولت بشار اسد در قدرت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
این‌ها چقدر از حزب الله لبنان و مقاومت ترس داردن که حتی حاضر شدند که با آبروی خودشان باز کنید و آبروی وشرف خودشان را زیر پا گذاشته پس زند باد حزب الله زنده باد مقاومت زنده باد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حاجی آقا سید علی خامنه ای حفا االله و تعالی امین
آخرین اخبار